Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برای کشورهای اروپایی به منزله «زنگ هشدار» بوده است.

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت رفتارهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای سیاست‌گذاران اروپایی به منزله «زنگ هشدار استراتژیک» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفت که رفتارهای ترامپ، باعث ایجاد این درک در میان کشورهای اروپایی شده که «باید برخی از مشکلاتمان را به دستان خودمان حل کنیم نه اینکه انتظار داشته باشیم آمریکایی‌ها بیایند و آنها را حل کنند.»

او در ادامه گفت: «برای اولین بار، ما رئیس‌جمهوری در ایالات متحده داشتیم که علناً و آشکارا با اتحادیه اروپا اعلام خصومت می‌کرد.

بورل در بخش دیگری از این مصاحبه گفته کشورهای اروپایی کار دشواری برای «زنده نگاه داشتن» توافق هسته‌ای با ایران داشته‌اند که یکی از دلایل آن، تهدید دولت آمریکا به اعمال تحریم علیه شرکت‌های اروپایی خواستار تجارت با ایران بوده است.

کشورهای اروپایی در کنار روسیه و چین از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل این توافق را کاهش داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جوزف بورل اتحادیه اروپا آمریکا کشورهای اروپایی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه