Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ اسحاق جهانگیری در جمع مدیران ارشد شبکه بانکی، افزود: دو گروه پول بانک را برنمی گردانند گروه اول تولیدکنندگانی که در شرایطی مانند تحریم‌ها با مشکلات متعددی مواجه شدند که باید به این دسته کمک کرد، اما با کسانی که از تسهیلات بانکی استفاده‌های لازم را کردند، اما برای بازگرداندن پول بانک مقاومت و گردن کلفتی می‌کنند باید برخورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: کسی که تسهیلاتی را از بانک اخذ می‌کند باید پول بانک را برگرداند و نباید از موضع گردن کلفتی وارد شود.

مدیرعامل یکی از بانک‌ها نیز در این نشست گفت: تا علیه دسته بدهکاران گردن کلفت اقدام می‌کنیم از چند جا نامه می‌زنند که فلانی تولیدکننده است و با او مدارا کنید.   همچنین عبدالناصر همتی، ریس کل بانک مرکزی اصلاح ناترازی بانک ها، تداوم ارائه تسهیلات هدفمند به بخش‌های اقتصادی در کنار کنترل نقدینگی و مدیریت بازار ارز را سه اقدام مهم بانک مرکزی در سال جاری دانست و افزود: اصلاح ترازنامه بانک‌ها و بهبود‌های صورت گرفته در آن‌ها ادامه خواهد داشت و بانک مرکزی با قبول سرپرستی برخی موسسات اعتباری ناتراز در این مسیر مصمم است.

وی ادامه داد: مدیریت ترازنامه بانک‌ها و نحوه رشد آن‌ها بر اساس توانمندی‌های واقعی و نیز ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح که تا پایان آذر ماه نهایی می‌شود از دیگر اقدامات بانک مرکزی در این خصوص است.

همتی همچنین رشد ۶۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی در شش ماهه نخست سال جاری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حمایت بانک‌ها از جهش تولید به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

همتی افزود: کل تامین ارز کشور علی رغم تحریم‌ها و کاهش درآمد‌های نفتی از ابتدای سال تاکنون معادل ۲۱.۷ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۶.۷ میلیارد دلار مربوط به کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی بوده و ۱۵ میلیارد دلار نیز از طریق سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

رییس کل بانک مرکزی تصریح: خوشبختانه نرخ ارز در روز‌های گذشته کاهنده بوده و با توجه به انتظارات مثبت ایجاد شده در خصوص رشد اقتصادی این روند با ثبات تداوم خواهد داشت و تعادل و آرامش در بازار برقرار خواهد بود.

رییس کل بانک مرکزی همچنین از آمادگی نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خانواده‌های یارانه بگیر فاقد حقوق ثابت خبر داد و گفت: این تسهیلات در صورت موافقت دولت و تقبل مابه التفاوت نرخ سود این تسهیلات، از محل تسهیلات کرونایی پرداخت خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • رضاییان: ویسی توهین نکرد/ از حق قانونی فولاد کوتاه نمی‌آییم
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود