Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:00:55 GMT

سند توسعه پایدار سرزمینی در البرز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۹۴۳۵

سند توسعه پایدار سرزمینی در البرز رونمایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز  به خبرنگار ایرنا گفت: این مطالعه بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و از محل تجمیع یک درصد اعتبارات هزینه ای استان در امور پژوهشی به محیط زیست واگذار و به عنوان یک رویکرد موفق انجام مسوولیت اجتماعی و مشارکت دستگاه های استان توسط اداره کل محیط زیست البرز و تحت نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز و با عقد قرارداد با کنسرسیوم دانشگاه تهران و دانشگاه خوارزمی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردین حکیمی افزود: این سند مشارکتی به شناسایی ظرفیت ها و محدودیت های توسعه اقتصادی در بخش های مختلف، تحلیل نهادی مشارکت و تعیین ظرفیت و مزایای توسعه‌ای با رویکرد آمایشی و جامع نگر توجه به تقسیم کار ملی می پردازد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار داشت: هدف اصلی انجام این مطالعه، تهیه نقشه راه توسعه پایدار سرزمینی مبتنی بر سند آمایش استان البرز و تعیین اولویتهای مهم توسعه بر اساس ارزیابی برنامه های بخشی بر مبنای توان سرزمینی بوده و پس از محاسبه ظرفیت زیستی استان، میزان ردپای اکولوژیکی  (بعنوان معیار کمی برای سنجش اثر گذاری فعالیتهای انسانی) و شاخصهای تاثیرگذار برردپای اکولوژیک بر اساس میزان مصرف منابع در صنایع، مصرف آب در کشاورزی،  انتشار آلایندها در صنایع و مصارف خانگی، مورد محاسبه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در نهایت برنامه ها و راهبردهای عملیاتی بخشی به تفکیک دستگاههای استان و سناریوهایی برای کاهش ردپای اکولوژیک شامل، کاهش سالیه میزان انتشار آلاینده ها، کاهش سرانه مصرف آب، کاهش سرانه مصرف آب در کشاورزی، بازیافت پسابها و کاهش مصرف مواد خام در صنایع، تدوین شد.

حکیمی اظهار امیدواری کرد که با توجه به سند موجود این سند بعنوان نقشه راه توسعه پایدار سرزمینی مبتنی بر سند آمایش استان البرز مورد بهره برداری قرار گرفته و هر گونه فعالیتهای توسعه ای نیز بر مبنای توان سرزمینی انجام گیرد.

برچسب‌ها دانشگاه خوارزمی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز استان البرز دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز استان البرز دانشگاه تهران دانشگاه خوارزمی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز استان البرز دانشگاه تهران اخبار کنکور استان البرز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه