Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@00:00:35 GMT

۲۱ محکوم تروریستی در عراق اعدام شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۹۵۴۲

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، منابع امنیتی و پزشکی عراق امروز به خبرگزاری فرانسه گفتند: مسئولان عراقی حکم اعدام ۲۱ محکوم «تروریستی» را در زندان مرکزی «ناصریه» بعد از تایید نهاد ریاست جمهوری اجرا کردند.
این منابع گفتند: اجرای احکام اعدام محکومان براساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم صورت گرفت.
این منابع که خبرگزاری فرانسه به نام آنها اشاره ای نکرد، افزودند: اصلیت این محکومان از استان های موصل، الانبار، بغداد، بصره و ذی قار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی است که سایت عراقی "IQNEWS" به نقل از یک منبع امنیتی این کشور نوشت که اجرای حکم اعدام این ۲۱ نفر به خاطر جرایم تروریستی و قتل عمد بوده است و در زندان ناصریه به اعدام شده اند.
عده ای از محکومان و متهمان اقدامات تروریستی هم اکنون در زندان ناصریه عراق نگهداری می شوند که تعدادی از آنها سعودی هستند.
عراق در طول سال های بعد از جنگ آمریکا از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد قربانی عملیات هزاران تروریست از جمله تروریست های سعودی بود که با ورود به عراق دست به کشتار مردم این کشور زدند.
برخی کارشناسان امنیتی عراق می‌گویند که دست‌کم ۱۵ هزار تروریست سعودی انواع جنایت تروریستی را در عراق مرتکب شدند و ۵ هزار نفر از آنها خود را در عملیات انتحاری در این کشور منفجر کردند.
به گفته این کارشناسان، عربستان سعودی تروریست‌ها را اعزام و یا دستکم چشم خود را به روی گسیل شدن آنها به عراق بست. سعودیها تاکنون از خانواده‌های قربانیان عراقی حملات تروریست‌های سعودی عذرخواهی نکرده و غرامت نپرداخته است. برچسب ها: تروریست ، عراق ، اعدام

منبع: خرداد

کلیدواژه: تروریست عراق اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • لبه تیغ
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران