Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@21:47:29 GMT

پیش بینی بورس فردا 27 آبان 99

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۹۵۷۲

پیش بینی بورس فردا 27 آبان 99

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بازار سرمایه برای چهارمین روز متوالی سبزپوش بود و شاخص کل امروز نیز با رشد 16389 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 273 هزار و 746 واحدی رسید.

ارزش معاملات نیز به صورت معناداری در این روزهای خوب بورس افزایش یافته است و امروز نیز ارزش معاملات در بورس به بیش از 8 هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ارزش معاملات در فرابورس نیز حدود 2 هزار میلیارد تومان بود.

آیا این روند صعودی بورس ادامه خواهد یافت؟

رویا ذبیحی سامانی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: بازار بعد از اصلاح طولانی مدت، چهار روز متوالی است که شروع به رشد کرده است. بازگشایی تمام نمادهای بسته بجز شستا، باعث شد که ترس بازار از بازگشایی آن ها بریزد. اینکه بازار در چند روز آتی مثبت باشد یا نه، بستگی به بازگشایی شستا دارد. زیرا در صورت بازگشایی، با توجه به اینکه زیرمجموعه های آن اصلاح ۴۰ درصدی را داشته اند، شستا هم احتمالاً منفی باز خواهد شد. علاوه بر این در صورت اعمال محدودیت های کرونایی و احتمال بسته شدن بانک ها و به دنبال آن شاید بسته شدن بورس، نیاز به نقدینگی در جامعه به وجود خواهد آمد که موجب منفی شدن بورس خواهد شد‌. با کنار گذاشتن تمام این عوامل، بورس بعد چند روز رشد، ممکن است که در آخر هفته، استراحت یا اصلاح داشته باشد اما با توجه به ورود نقدینگی و ارزنده بودن نمادها، این رشد ادامه دار خواهد بود.

محمد بامودت مدیر سبد مجموعه تحلیلگر امید در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: بازار در روز دوشنبه توانست ارزش معاملات خرد را در حدود 10 هزار میلیارد تومان حفظ کند که به منظور اطمینان از تعادل در بازار بسیار ضروری هست. هم چنین خروج پول حقیقی از بازار بسیار کاهش یافته و به حدود 44 میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: از آن جا که سرانه خرید حقیقی بالاتر از سرانه فروش حقیقی بود می توان این استنباط را داشت که پول های بزرگ تر همچنان تمایل قوی تری به خرید دارند. از طرفی وعده مسئولین مبنی بر عدم زیان خریداران etf پالایشگاهی سبب اقبال بازار به این گروه شده است، هر چند پیشنهاد می شود توجه سرمایه گذاران بیشتر معطوف به فاکتور های بنیادی باشد تا اخبار و وعده هایی که چه بسا تحقق پذیر نباشند. بامودت اظهار داشت: آنچه در بازار امروز نیز شاهد آن بودیم این موضوع بود که هر چند ارزش صف های خرید در انتهای بازار به دو برابر روز گذشته رسید اما ارزش صف های فروش هم چنان در سطح دیروز باقی ماند که نشان دهنده این موضوع است که علی رغم بهبود فضای کلی بازار همچنان سهام بدون وضعیت بنیادی مناسب با فشار فروش زیادی همراه هستند. این تحلیلگر بازار سرمایه در مورد بازار فردا گفت: انتظار می رود شروع بازار مثبت باشد اما این احتمال وجود دارد که در ادامه بازار با افزایش عرضه در بازار مواجه باشیم اما سرمایه گذاران بیشتر از آنکه به عرضه های موقت توجه داشته باشند باید به توان هضم این عرضه ها در بازار و ارزش معاملات توجه داشته باشند. چنانچه بازار بتواند عرضه های احتمالی در روزهای آتی را جذب کند و شاهد حفظ ارزش معاملات در بازار باشیم می توان به بازگشت بورس به تعادل و چشم انداز مثبت بازار امیدوار باشیم.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک پیش بینی بورس ارزش معاملات نقدینگی داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک میلیارد تومان ارزش معاملات نبض بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6089963 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس