Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته توسعه روستایی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کلیات طرح جامع توسعه عمران روستایی با رای بالایی تصویب و مقرر شد در کمیته توسعه روستایی جزئیات و اشکالات طرح بررسی و برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امان الله حسین پور در تشریح نشست امروز ( دوشنبه 26 آبان‌ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: جمعیت روستایی کشور روبه کاهش است، هرچند در مقطعی از زمان جمعیت روستایی ایران از کل جمعیت 140 کشور دنیا بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته توسعه روستایی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، افزود: در سال 1335 حدودا 65 درصد کشور روستایی بوده اما این میزان در سال 1395 به 25درصد کاهش داشته و به دلیل مهاجرت به شهرها طی سال‌های آینده جمعیت روستایی به 20درصد می‌رسد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات بسیار زیادی در زمینه حاشیه‌نشینی و مهاجرت روستائیان به شهرها وجود دارد، عنوان کرد: بسیاری از روستاها به خانه دوم شهرنشینان تبدیل شده، حدودا 25 سازمان اصلی متولی روستاها هستند اما ناهماهنگی خاصی بین خدمات آنها وجود دارد؛ هیچ سازمان واحدی متولی اصلی روستاها نیست و هر سازمان به صورت متفرقه عمل می‌کند.

وی، ادامه داد: هدف از ارائه طرح جامع توسعه عمران روستایی کشور تشکیل سازمانی چابک، سیاست گذار و مدیر است تا همه‌ خدمات حوزه روستاها را مدیریت، پیگیری و سیاستگذاری کند و تفرقه موجود را از بین ببرد؛ روستا باید به کانون تولید و اقتصاد تبدیل شود.

رئیس کمیته توسعه روستایی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید تنها یک وجه از روستا پیشرفت کند، عنوان کرد: بهترین بستر سازمان توسعه روستایی در دل وزارت جهاد کشاورزی است تا تحت نظر قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه اگر مجلس شورای اسلامی اختیارات لازم را به سازمان توسعه روستایی بدهد می‌تواند سایر دستگاه‌های خدمات رسان به روستاها را هماهنگ کند، افزود: در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی کلیات طرح جامع توسعه عمران روستایی تصویب و مقرر شد در کمیته توسعه روستایی جزئیات و اشکالات طرح بررسی و برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص نشست کمیته توسعه روستایی کمیسیون کشاورزی در خصوص بهکده رضوی، گفت: بهکده رضوی شامل 3 روستا، 45 هزار هکتار مرتع و چندین چاه عمیق و زمین‌های کشاورزی می‌شود، مالکیت بهکده رضوی در اختیار سازمان جوزام بوده و مجلس بهره برداری آن را به کمییته امداد امام خمینی (ره) واگذار کرده و بعد از مدتی تحت عنوان شرکت سهامی زراعی، جهاد در این منطقه مستقر شده و به دلیل مالک نبودن هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه دولت لایحه‌ای ارائه کرده تا مالکیت املاک بهکده رضوی مشخص شود، گفت: کمیته توسعه روستایی موافقت کرده تا مالکیت بهکده رضوی مشخص و توسط وزارت جهاد کشاورزی در قالب شرکت تعاونی و شرکت سهامی زراعی به مردم واگذار شود و مردم موجب توسعه بهکده رضوی شوند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس طرح جامع توسعه عمران روستایی مجلس شورای اسلامی بهکده رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی می‌تواند گامی بلند در تحقق شعار سال باشد.

محمد شعاعی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت روز شوراها که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن به توسعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و باید توجه کرد که با توان مردمی‌ می‌توان به اهداف والا در کشور رسید.

وی شوراهای شهری و روستایی را ظرفیت بی‌بدیل برای کشور دانست و افزود: برای توسعه عدالت اجتماعی نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نکته را نباید از نظر دور داشت و در این راستا از ظرفیت روستاها و شوراها باید بهره برد.

او ادامه داد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه آبادانی و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم. همه ساله نیز اقدامات و شرایط، اقتضائات خود را داشته است و تلاش بر تسریع قعالیت‌ها بوده است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، افزود: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که اصلی‌ترین شاخص و توانمندی، دارایی نظام‌ مردم هستند.

در ادامه رئیس شورای استان زنجان گفت: شوراهای شهر و روستایی ار ارکان تصمیم‌گیری است که قانون‌گذار به آن توجه داشته است. قانون‌گذار نظارت را بر عهده شورا قرار داده است که باعث می‌شود مردم در تعیین سرنوشت خود حضور دارد.

حسین بابامرادی افزود: ۲۳۰۰ در استان زنجان در شوراهای شهر و روستا فعال هستند و ۲.۲ درصد را تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه، دوری از سیاست‌زدگی در شوراها را مهم دانست و گفت: اعضای شورا باید به این نکته توجه داشته باشند که شوراها مشاور امین بوده و باید از همکاری مردم بهره بگیرند.

مجید ناصحی‌مقدم تصریح کرد: برای کاستن تنش در شوراها و کاربردی بودن عملکرد این نهاد مردمی باید نظر همه اعضا در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد، چون در راستای حل مشکلات محلی گام برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: شوراهایی می‌توانند موفق باشند که از چند قطبی شدن بپرهیزند. این نکته دور از ذهن اعضا نباشد چون این آفت بزرگی است. شوراها باید بیشتر به سمت هم‌فکری بروند.

این عضو شورای شهر زنجان در یخش دیگری با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرها و روستاها نیاز به اعتبار و پول است، گفت: شهرهای زنجان زیرساخت اولیه توسعه را ندارند و لازم است نگاه ویژه‌ای به آن شود و بدون توجه به آن نمی‌توانیم فاصله نجومی خودمان با سایر شهرها را جبران کنیم.

ناصحی‌مقدم افزود: به موضوع مدیریت یکپارچه شهری نیز باید توجه شود و نیاز است این تفکر ایجاد شده و به‌صورت مستمر هماهنگی بین‌بخشی اعمال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی