Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: بخش خصوصی که ارباب رجوع ندارد می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و دستورات طرح ممنوعیت کار خود را ادامه دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در شبکه خبر گفت: امروز آقای نمکی اعلام کردند از سه شنبه تست‌های فوری در اختیار قرار می‌گیرد و تست‌ها را به صد هزار در روز می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مردم ما هنوز نسبت به قرنطینه آموزش کافی را ندیده اند گفت: در ستاد مجوز گرفته شد از هتل‌ها و مسافرخانه هم برای قرنطینه استفاده شود. افرادی که شناسایی می‌شوند و در بیمارستان بستری نمی‌شوند رصد و کنترلی روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد. اما از این به بعد با اپلیکیشن ماسک و با کمک وزارت ارتباطات این افراد از طریق موبایل آن‌ها رصد می‌شوند.

وزیر کشور با تاکید به نیازمندی برای کمک‌های مردمی گفت: ما مبنای ممنوعیت را سه سطح زرد، نارنجی و قرمز قرار دادیم. اعمال ممنوعیت در ادارت، بخش‌های عمومی و اصناف است. همه این‌ها که گفته شد دارای سه رکن، وزارت بهداشت، تبلیغات و آموزش و مردم است.

وی اضافه کرد: همه کار‌هایی که می‌کنیم برای این است که وزارت بهداشت خدمات خود ار بخوبی انجام دهد. همه قدردان تلاش آن‌ها هستند. باید مردم ما نسبت به زوایای این بیماری آگاهی داشته باشند. همه این کار‌ها برای مردم و با کمک مردم است. هیچ کس راضی نیست ممنوعیت و محدودیت ایجاد شود، اما وقتی با یک اقلیتی مواجه می‌شویم که رعایت نمی‌کنند مجبور به قرار دادن ممنوعیت و محدودیت می‌شویم.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا گفت: ما بین بد و بدتر و یا بدترین و بدترین‌ها تصمیم می‌گیریم. در ممنوعیت ساعت ۲۱ تا ۴ صبح باید مردم هم به ما کمک کنند. پیش بینی من این است که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد خود مردم رعایت می‌کنند. کارمندان دستگاه‌ها از طریق سازمان خود شماره‌های پلاک خودرو‌های خود را به نیروی انتظامی می‌دهند تا جریمه نشوند، اما نیروی انتظامی حتما با تردد‌ها با حفظ کرامت مردم برخورد می‌کنند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی که ارباب رجوع ندارند می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و دستورات طرح ممنوعیت کار خود را ادامه دهند. در مسافرت‌های بین شهری با حمل و نقل عمومی باید مسافران مشخص شوند که کرونا ندارند و ظرفیت آن وسیله نقلیه هم بیش از ۶۰ درصد نباشد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی قرنطینه کرونا پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

اسماعیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

وی از فعالیت مستمر گشت‌های مشترک اداره کار، فرمانداری‌ها و فراجا در سطح استان برای شناسایی نیروهای کار غیرمجاز خارجی خبر داد و یادآور شد: میزان جریمه سال‌جاری کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: جریمه به‌کارگیری اتباع بیگانه در سال‌جاری چیزی حدود یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان است که البته این جریمه برای بار اول تخلف است و اگر تکرار شود، کارفرما به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود.

آقاجانلو با بیان اینکه به‌کارگیری نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان بیشتر در مزارع کشاورزی و در فصل برداشت محصولات، کارهای ساختمانی و گاوداری‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی در روند حضور کارگران تأثیرگذار بوده و این روند در استان زنجان از سال ۱۴۰۰ تاکنون صعودی بوده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ کارفرمای متخلف در استان شناسایی شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۴ کارفرما در سال گذشته به ۳۰۰ کارفرما رسید.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد کارگران افغانی شناسایی شده را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: کارفرمایان متوجه تبعات سو ء باشند.

وی تصریح کرد: بنابراین از شهروندان و از کارفرمایان می‌خواهیم از اجاره محل و کارگاه به این افراد خودداری کنند و اگر کارگاه تعطیلی باشد و به صورت تیمی در آنجا سکونت کنند جلوگیری کنند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین از شهروندان خواست تا برای صیانت از فرصت‌های شغلی، اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی در سطح این استان را گزارش کنند.

کد خبر 749052

دیگر خبرها

  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • تغییر چهره شوکه کننده بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها بعد ۲۳ سال (فیلم)
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس