Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در شبکه خبر گفت: بعد از ۸ ماه اقدامات مختلف قرار بر این شد تا یک مرکزیتی باشد تا بر تمام دستگاه‌ها نظارت داشته باشد. در این مرحله با موج سوم مواجه هستیم و لازم بود تا تمرکزی بر اجرای مصوبات انجام شود و این قرارگاه هم به همین دلیل برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: لازم بود یک بازنگری در روند مصوبات انجام شود چراکه تا به امروز ۴۳ جلسه تشکیل و ۳۷۰ مصوبه صادر شده است و لازم بود تا تمام این مصوبات در دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: امروز آقای نمکی اعلام کردند از سه شنبه تست‌های فوری در اختیار قرار می‌گیرد و تست‌ها را به صد هزار در روز می‌رسانیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما هنوز نسبت به قرنطینه آموزش کافی را ندیده اند گفت: در ستاد مجوز گرفته شد از هتل‌ها و مسافرخانه هم برای قرنطینه استفاده شود. افرادی که شناسایی می‌شوند و در بیمارستان بستری نمی‌شوند رصد و کنترلی روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد. اما از این به بعد با اپلیکیشن ماسک و با کمک وزارت ارتباطات این افراد از طریق موبایل آن‌ها رصد می‌شوند.

وزیر کشور با تاکید به نیازمندی برای کمک‌های مردمی گفت: ما مبنای ممنوعیت را سه سطح زرد، نارنجی و قرمز قرار دادیم. اعمال ممنوعیت در ادارت، بخش‌های عمومی و اصناف است. همه این‌ها که گفته شد دارای سه رکن، وزارت بهداشت، تبلیغات و آموزش و مردم است.

وی اضافه کرد: همه کار‌هایی که می‌کنیم برای این است که وزارت بهداشت خدمات خود ار بخوبی انجام دهد. همه قدردان تلاش آن‌ها هستند. باید مردم ما نسبت به زوایای این بیماری آگاهی داشته باشند. همه این کار‌ها برای مردم و با کمک مردم است. هیچ کس راضی نیست ممنوعیت و محدودیت ایجاد شود، اما وقتی با یک اقلیتی مواجه می‌شویم که رعایت نمی‌کنند مجبور به قرار دادن ممنوعیت و محدودیت می‌شویم.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا گفت: ما بین بد و بدتر و یا بدترین و بدترین‌ها تصمیم می‌گیریم. در ممنوعیت ساعت ۲۱ تا ۴ صبح باید مردم هم به ما کمک کنند. پیش بینی من این است که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد خود مردم رعایت می‌کنند. کارمندان دستگاه‌ها از طریق سازمان خود شماره‌های پلاک خودرو‌های خود را به نیروی انتظامی می‌دهند تا جریمه نشوند، اما نیروی انتظامی حتما با تردد‌ها با حفظ کرامت مردم برخورد می‌کنند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی که ارباب رجوع ندارند می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و دستورات طرح ممنوعیت کار خود را ادامه دهند، ولی اگر ارباب رجوع دارند باید به لیست فعالیت مشاغل مراجعه کنند و از آن لیست تبعیت کنند. در مسافرت‌های بین شهری با حمل و نقل عمومی باید مسافران مشخص شوند که کرونا ندارند و ظرفیت آن وسیله نقلیه هم بیش از ۶۰ درصد نباشد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا تضادی بین ممنوعیت سفر با خودروی شخصی با مجاز بودن استفاده از حمل و نقل بین شهری وجود ندارد گفت: تعداد سفر‌ها بسیار کاهش می‌یابد و استفاده از خودروی شخصی قابل مقایسه با استفاده از حمل و نقل عمومی بین جاده‌ای نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر کشور ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در سخنانی اظهار داشت: امروز به عینه‌ شاهد توطئه های شومی از سوی دشمنان علیه اسلام هستیم.
 
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این میان شاهد جنگ اسرائیل با مردم غزه از یک سو و از سوی دیگر هجمه فرهنگی علیه مسلمین و باورهای دینی آنان هستیم.
 
حجت الاسلام چراغی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دشمن به خوبی می‌داند که نمی‌تواند در یک جبهه علیه جهان اسلام اعلام نبرد کند بنابراین با اعمال یک جنگ چند جانبه و ترکیبی به دنبال تقابل و تضعیف و حتی از بین بردن دین اسلام است.
 
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: بارزترین نماد دشمنی کشورهای غربی و اروپایی ها با دین مبین اسلام تلاش آنان برای گسترش اسلام هراسی در سطح بین المللی است.
 
این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین باید با استفاده از امکانات لازم چهره واقعی و راستین دین مبین اسلام که آیینی رحمانی است را به جهانیان بشناسانیم و خود افکار جهان درباره این دین آسمانی و رحمانی خود قضاوت کنند.
 
وی در پایان سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ روز از تهاجم صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد ولی در این مدت هیچ کدام از کشورهای جهان و حتی دولت های اسلامی به جز ایران و یمن در مقابل این نسل کشی بزرگ از خود واکنش نشان ندادند که این برای بشریت مایه شرمساری است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی با یک بازیکن ناشناخته
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین