Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:12:20 GMT

اولویت نخست، جان عزیز هر ایرانی است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۰۱۴۷

اولویت نخست، جان عزیز هر ایرانی است

گروه سیاسی/ هیأت دولت روز گذشته هم تشکیل جلسه داد تا دستورالعمل‌های مرتبط با اجرایی شدن طرح جامع اعمال محدودیت‌ها برای مهار موج سوم کرونا را بررسی کند. دولت در جلسه روز یکشنبه خود تعطیلی فراگیر در تهران و 100 شهر دیگر از شنبه اول آذرماه را مصوب کرد و حالا برای برنامه‌ریزی برای اجرای درست این طرح جامع تشکیل جلسه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس جمهوری در سخنان دیروز خود بر اطلاع‌رسانی درست و ایجاد آمادگی برای مردم و اصناف مختلف تأکید و یک بار دیگر یادآوری کرد که موضوع مقابله با کرونا نباید محل بحث‌ها و رقابت‌های سیاسی و جناحی شود چرا که به گفته وی اولویت نخست در انتخاب سیاست‌های سخت «جان عزیز» هر ایرانی است.
رئیس جمهوری بسیج عمومی و همکاری و همراهی گسترده مردم و نهادهای مسئول در اجرای طرح جامع مقابله با کرونا را برای مهار موج سوم این بیماری در کشور ضروری خواند و با برشمردن وظایف دقیق هر یک از بخش‌ها و نهادهای مسئول، از آنها خواست هماهنگ، متحد و با اراده قوی، تلاش خود را در مسیر خدمت به سلامت مردم، مضاعف کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در جلسه بررسی نهایی دستورالعمل‌های «طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا» که با اجرای آن از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌های شدید در شهرهای مختلف کشور به اجرا گذاشته می‌شود، تأکید کرد: تمام دستورالعمل‌ها درخصوص اجرای  این طرح برای شهرهای در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، باید به روشنی و دقیق، تا صبح چهارشنبه به اطلاع مردم برسد و به مراکزی که باید ابلاغ شود، اقدام شود. وی اظهار داشت: همچنین ضروری است به تمامی مشاغل، کارکنان، کارگران و کسب و کارها، مراکز آموزشی و گروه‌هایی که در طرح از آنها یاد شده، از طرف دستگاه‌های مسئول ابلاغ‌های لازم انجام گیرد. روحانی با اشاره به اینکه برای مهار موج سوم ویروس کرونا که با توجه به افزایش قدرت شیوع و بیماری‌زایی آن، بسیار سنگین‌تر از قبل است، همگان باید مقررات و دستورالعمل‌های مقابله با کرونا را به عنوان وظیفه‌ای شرعی و اجتماعی رعایت کنند، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر «همبستگی» میان حاکمیت، همبستگی در میان نهادهای مدنی داوطلب و نهایتاً همبستگی مابین شهروندان و حاکمیت است. رئیس جمهوری با بیان اینکه بسیج همگانی باید به آمادگی ملی برای مبارزه با بیماری بینجامد، افزود: نیازمند ایجاد «آمادگی ملی» برای مبارزه با بیماری هستیم و نباید اجازه داد که رقابت‌های سیاسی، «احساس رهاشدگی» در شهروندان را تقویت کند. وی با اشاره به اینکه «در برابر کرونا یا همه بازنده‌ایم و یا همه پیروز» و دولت به دنبال پیروزی ملی و سلامتی برای همه است، اظهار داشت: بی تردید در تحریم و فشار حداکثری، هر تصمیمی برای مهار بیماری به «تصمیم سخت» بدل می‌شود اما اولویت نخست در انتخاب‌های سخت و تعیین سیاست‌های بهینه، «جان عزیز» هر ایرانی است. رئیس جمهوری با تأکید مجدد به همه سیاسیون، رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌ها  برای اینکه عرصه مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم را به میدان کشکمش‌های سیاسی تبدیل نکنند، اظهار داشت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا طی 9 ماه گذشته، فارغ از جریان سازی‌های سیاسی و حاشیه پردازی‌های رسانه‌ای، به طور هماهنگ و منسجم در مسیر خدمت به سلامت مردم کار خود را انجام داده و هیچ گاه اجازه نداده‌اند این کشمکش‌ها و حاشیه‌پردازی‌ها مسیر خدمت را مختل کند. روحانی تصریح کرد: همه ما به نوبه خود در قبال جان و سلامت یکدیگر مسئولیت داریم و باید به یکدیگر در این مبارزه نفسگیر کمک کنیم و همه دستگاه‌های دولتی همان طور که در 9 ماه گذشته با اولویت قرار دادن مقابله با کرونا در شرایط تحریمی، تمامی همت و اراده خود را برای تضمین سلامت مردم به کار گرفته در این بسیج عمومی، پررنگ‌تر و قوی‌تر از گذشته در کنار وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.
رئیس جمهوری با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع درباره جزئیات این طرح و جلب همکاری و همراهی مردم گفت: کمیته تبلیغات موظف است به روشنی و شفافیت با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور و رسانه ملی و فضای مجازی مردم را نسبت به این طرح آگاه کند به طوری که هیچ کس نباید نسبت به این موضوع دارای ابهام باشد.
وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در این راستا باید در یک مسیر واحد هدفمند انجام گیرد و از اظهار نظرهای متناقض یا مشکوک و ابهام‌برانگیز که باعث مشوش شدن افکار عمومی می‌شود، پرهیز گردد. در همین راستا، تخلف از مقررات بهداشت عمومی باید به عنوان ضدارزش در فرهنگ عمومی جامعه تثبیت شود و موارد تخلف، به عنوان تعرض به حق‌الناس و حقوق عمومی مطرح شود. رئیس جمهوری گفت: نیروی انتظامی و بسیج ضروری است اجرای کامل و بدون استثنا، تصمیمات انضباطی مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت شدید بهداشتی را اجرا نموده و ضابطین نسبت به جریمه اقلیت بسیار کوچک متخلفین که امنیت بهداشتی جامعه را به خطر می‌اندازند، اقدام نمایند.
روحانی اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان نیز همان طور که در بیانیه‌ام به آن اشاره کردم، به طور کامل و بدون اغماض، طرح نظارت بر قرنطینه مبتلایان و شناسایی حلقه تماس و هشدار و در صورت لزوم جریمه را اجرا کند. رئیس جمهوری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا  را نیز موظف کرد اجرای همه مصوبات ستاد ملی از سوی دستگاه‌های مسئول را پیگیری و رصد نماید و گزارش آن را ارائه کند. روحانی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است  اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های مسئول در امر مقابله با کرونا را به فوریت تأمین کند.
رحمانی فضلی: مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا هم در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: به فرمانداران می‌گویم موضوع سلامت، اولویت اول است، لذا از تمام ظرفیت‌ها برای مبارزه با کرونا استفاده کنید. تجمعی نباید باشد، هیچ رودربایستی با هیچ دستگاه یا فردی نداشته باشید.
وزیر کشور افزود: مناطق حاشیه‌ای و روستاها باید در اولویت باشد چرا که امکانات کم است و همه باید پای کار بیایند و نباید از روستاها غفلت کنیم، البته بحث روستاها برعهده بخشداران است و باید موضوع روستاها در اولویت باشد.
وی افزود: مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و دقیقاً مانند قانون است و به هیچ عنوان نباید از مصوبات ستاد سرپیچی شود. برخی گلایه داشتند که دستگاه‌های اجرایی مصوبات را رعایت نمی‌کنند که این امر درست است، خود من به شخصه دیده‌ام که مسئولان دولتی برای افتتاحیه‌ها برنامه رفتند و مراسم برگزار کردند که این امر غلط است، مردم وقتی می‌بینند مسئولان رعایت نمی‌کنند آنها هم نسبت به رعایت مصوبات ستاد بی‌خیال می‌شوند. رحمانی فضلی تأکید کرد: چرا اعلام می‌شود که بانک‌ها ۹۰ درصد پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند؟ آلودگی به این ویروس از یکی دو درصد تخلف به وجود می‌آیند، باید به بانک‌ها دستورالعمل داده شود و اگر تخلف کردند مانند واحدهای صنفی، بانک‌های متخلف هم پلمب شود، می‌توان برای عملکرد بهتر بانک‌ها در این زمان به عنوان مثال ساعت کاری آنها را بیشتر کرد. ممنوعیت ورود اتباع بیگانه را در دستور کار داریم، تلاش می‌کنیم ورود اتباع کاهش پیدا کند، آنهایی که بدون مجوز هستند در اسرع وقت عودت داده شوند و آنهایی که قانونی هستند می‌توانند مانند دیگر مردم کشور خدمات را بگیرند.

ممنوعیت تردد درون شهری از 9 شب تا 4 صبح

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در تشریح آخرین جزئیات طرح جامع محدودیت‌های کرونایی گفت: ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه اول آذر به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود. به گفته رئیسی در شهرهای قرمز منع تردد درون شهری از ساعت 9 شب تا 4 صبح اعمال می‌شود.
رئیسی در جمع خبرنگاران افزود: همه مشاغل بجز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه کننده مایحتاج مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تأمین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند. ادارات هم تا حداکثر یک‌سوم کارکنان حق حضور دارند. به گزارش ایرنا وی افزود:‌ ترددها نیز در سطح هشدار سه و دو است سطح سه یعنی منطقه قرمز و سطح دو یعنی نارنجی که در این شهرها پلاک‌های بومی حق ورود به سایر شهرها را ندارند مثلاً از تهران اگر اتومبیلی پلاک تهران داشته باشد نمی‌تواند وارد شهر اصفهان شود و اگر وارد شود به‌طور قطع با جرایم سنگینی روبه‌رو می‌شود و از آن طرف هم پلاک‌های غیر‌بومی حق ورود به شهر قرمز را ندارند و در مقابل پلاک اصفهان هم اگر وارد تهران شود با جرایم سنگینی روبه‌رو خواهد شد. به گفته رئیسی همه مدارس و دانشگاه‌ها هم به صورت غیر‌حضوری دایر خواهد بود. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:‌ مراکز مذهبی و فرهنگی هم تعطیل می‌شوند و به مدت دو هفته نماز جماعت و نماز جمعه تعطیل خواهد بود و به مراسم فرهنگی نیز همین محدودیت اعمال می‌شود. رئیسی افزود:‌ محدودیت دیگر در منطقه قرمز هشدار سطح سه، جلسات اداری است اگر بخواهد برگزار شود حداکثر سقف جلسه باید ۱۵ نفر باشد، بدین معنا که جلسه هیأت دولت هم بخواهد برگزار شود چون بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ نفر هستند باید با ۱۵ نفر برگزار شود و بقیه به‌صورت مجازی حضور داشته باشند. وی ادامه داد: در سطح هشدار دو و یا شهرهای نارنجی هم حداکثر افرادی که می‌توانند در جلسه حضور پیدا کنند ۲۰ نفر و در هشدار شهرهای زرد نیز حضور در جلسه حداکثر ۳۰ نفر تعیین شده و بیش از آن ممنوع است.




 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مبارزه با کرونا مقابله با کرونا دستورالعمل ها مصوبات ستاد اطلاع رسانی سلامت مردم محدودیت ها برای مهار ستاد ملی طرح جامع بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر حقی پور در جلسه فصلی مسئولان و مدیران ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات شهرستان‌های لرستان در سخنانی، اظهار داشت: مردم استان لرستان با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود سهم بزرگی در بازسازی حرم‌های مطهر دارند.

وی گفت: در سال گذشته مردم لرستان بیش از چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه و بازسای حرم‌های مطهر کمک کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات لرستان، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز مردم لرستان سه میلیارد و ۱۳ میلیون برای بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات نذورات اهدا کردند.

کد خبر 6093639

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • دشمن در برنامه‌ریزی خود به مردم توجه نداشت
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات