Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حریرچی دوشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به موضوع تردد شبانه افراد در دوران ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مردم باید برای نابودی ویروس کرونا مشارکت کنند و تنها افراد در مشاغل ضروری مجاز به تردد در ساعت ۹ شب خواهند بود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم با همکاری همه افراد در آینده نزدیک شاهد کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا باشیم، افزود: در حال حاضر در نقطه عطف کرونا در ایران هستیم و ملت و دولت با همکاری یکدیگر در مقابل این بیماری پیروز خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: مردم به هیچ عنوان از بابت ویروس کرونا نگران نباشند، فقط کافی است در هر شهری مقررات مربوط به آن شهر از نظر قرمز، نارنجی و یا زرد بودن را رعایت کنند و نباید به فضای بیگانه توجه داشته و تنها اخبار رسمی و داخلی را دنبال کنند.

حریرچی در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان داده است عامل ۵۱ درصد ابتلا افراد به کرونا در آبان ماه تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بوده است و به همین دلیل منع تردد از ساعت۲۱ تا ۴ صبح با هدف کاهش تجمعات و رفت و آمدهای خانوادگی اجرا می‌شود.

وی با تاکید براینکه افراد شاغل در مشاغل ضروری در ساعت ۹ شب مجاز به تردد بوده و مابقی افراد برای کاهش این بیماری خطرناک باید در خانه بمانند و از رفتن به مهمانی‌های خانوادگی پرهیز کنند، افزود: در شهرهای قرمز معمولا در ساعت ۲۱ شاهد تجمعات افراد و تردد آن‌ها هستیم و با تمهیدات اندیشیده شده مانند استفاده افراد از وسایل نقلیه عمومی و با همکاری یکدیگر ترددها را کاهش خواهیم داد.

حریرچی گفت: در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی محدودیت ساعت مترو برطرف و ساعت فعالیت مترو افزایش می‌یابد همچنین تاکسی و خودروهای عمومی بر اساس مجوز راهنمایی و رانندگی می‌توانند کار کنند. 

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه همچنین دانش‌آموزان در مناطق زرد، قرمز و نارنجی به شکل دورکاری آموزش می‌بینند، ادامه داد: کارمندان ستادی و پشتیبانی در آموزش و پرورش و وزارت علوم نیز بر اساس رنگ شهر خود دورکار خواهند بود.

حریرچی در ادامه به موضوع دورکاری کارمندان اشاره کرد و گفت: هیچ مدیری در هیچ رده‌ای حق ندارد مانع دورکاری کارمندان ادارات با توجه به رنگ هر شهر شود و در صورت تخطی مدیران از ابلاغیه ستاد ملی، انفصال از خدمت و اعمال جریمه‌های سنگین برای مدیر متخلف پیش بینی شده است.

وی افزود: کارمندان در صورت ممانعت مدیران از دورکاری آنان موضوع را به فرمانداری‌ها یا شماره ۱۹۰ اعلام کنند تا به تخلف رسیدگی شود و دادستان‌ها و فرمانداری‌ها مکلف به رسیدگی موضوع هستند.

معان کل وزیر بهداشت گفت: در همه شهرها مسول اجرای تعطیلی‌ها و نظارت بر حسن اجرای آن با فرماندار و در استان‌ها به عهده استانداران است.

حریرچی در پایان تصریح کرد: اطلاعیه رسمی محدودیت‌های مربوط به کرونا تا صبح چهارشنبه اعلام خواهد شد و وزیر کشور در رسانه ملی جزئیات بیشتری از محدودیت‌ها و مقررات آمد و شد کرونا را اعلام خواهد کرد.

پربیننده ترین اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش تصمیم مهم درباره دورکاری کارمندان تهرانی/ تعطیلی ۳گروه شغلی در ۴۳شهر بحرانی حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی چگونه است؟ درخواست فوری تعطیلی دو هفته‌ای تهران جزییات طرح تعطیلی دو هفته‌ای تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس ایرج حریرچی ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا سهام عدالت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری این سازمان، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوءاستفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهاد‌های عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوءاستفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذی‌ربط خود تخلف محسوب می‌شود.

این بخشنامه همچنین یادآور می‌شود که بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحد‌های تابعه، تصریح می‌کند که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان کرده و تاکید می‌کند که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد