Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم،مشاور امنیت ملی آمریکا ابراز امیدواری کرد که پیش از پایان دولت ترامپ طی 70 روز آینده، هواپیماهای خطوط قطری بتوانند بر فراز کشورهای محاصره کننده آن پرواز کنند.

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که طی ۷۰ روز آینده شاهد آن باشد که خطوط هوایی قطر بتواند بر فراز کشورهای محاصره کننده خود پرواز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در مجمع امنیت جهانی به صورت مجازی سخنرانی می‌کرد، گفت: «اتحاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در راستای منافع ماست. این به نفع ماست که شاهد روابط هماهنگ داخل شورای همکاری باشیم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود که اتحاد دوباره کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باعث ایجاد فرصت‌های اقتصادی واقعی در سرتاسر منطقه خاورمیانه خواهد شد.

اوبراین در ادامه سخنرانی خود گفت: «ما احساس می‌کنیم که حل کردن موضوع ارتباط هوایی، جایی که خطوط هوایی قطری قادر باشد بر فراز حریم هوایی سعودی و بحرین پرواز کند، گام نخست مهم برای حل این شکاف باشد.»

وی ابراز امیدواری کرد: «من دوست دارم اگر قرار باشد ما طی ۷۰ روز آینده پست خود را ترک کنیم این کار پیش از آن انجام شود.»

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن روابط خوبی با تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته و سخت در حال کار کردن برای حل این شکاف است.

روابط چهار کشور امارات،‌ عربستان سعودی، قطر و مصر با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

کشورهای مذکور قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه با ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شده‌ بودند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار می‌کنند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ محاصره قطر عربستان مشاور امنیت ملی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند.

به گزارش انتخاب، این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به دنبال محدودیت‌های اعمال شده بر انجام حملات هوایی از یک پایگاه هوایی که مدت‌ها توسط ایالات متحده در امارات مورد استفاده قرار می‌گرفت، رخ می‌دهد.

امارات متحده عربی در ماه فوریه به ایالات متحده اطلاع داد که دیگر به هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌های آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی اجازه حمله به یمن و عراق را نخواهد داد.

مقامات آمریکایی گفتند که این امر، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشته تا هواپیما‌های اضافی را به پایگاه هوایی العدید در قطر بفرستندبفرستند که محدودیت‌های مشابهی را اعمال نکرده است.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد