Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@19:03:42 GMT

ساخت عینک هوشمند مسیریاب + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۰۷۱۲

ساخت عینک هوشمند مسیریاب + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،   به لطف گسترش فناوری GPS ، دیگر لازم نیست مردم خیابان ها و نقشه شهر خود را به خاطر بسپارند. 

هنگام رانندگی استفاده از  GPS موبایل کار خطرناکی است و هنگام راه رفتن هم بسیار ایده آل نیست. گذشته از خطر احتمالی زمین خوردن، ندیدن چاله و چاه ، خیره شدن به تلفن هنگام راه رفتن مانع لذت بردن از مناظر دیدنی شهر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کنترل از راه دور لوازم خانگی با عینک هوشمند

به همین دلیل سام مارچ عینک های هوشمند DIY را طراحی كرده كه بدون ایجاد سر و صدا راهنمایی‌های مسیریابی را به نوبت ارائه می دهد.

این عینک مثل عینک های آفتابی مرسوم ، مد روز است. و دید بیش از هر عینک دیگری را ایجاد نمی‌کند.

هنگامی که کاربر به یک تقاطع در جایی که نیاز به چرخش دارد برسد ، یک LED در لبه دید محیطی او روشن می شود تا مشخص کند کدام جهت را باید برود. چراغ آبی به این معنی است که باید بچرخد ، در حالی که یک چراغ سبز نشان می دهد که مقصد او در کدام طرف جاده واقع شده است. این مسیریابی توسط تلفن هوشمند کاربر انجام می شود ، که ضمن اطمینان از سبک بودن عینک، از دقت آن نیز اطمینان می یابد.

سخت افزار عینک هوشمند مسیریاب

مارچ اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از روتر CNC برای ساخت قاب عینک و حتی لنز‌ها ارائه کرده، اما جادوی واقعی از صفحه کنترل سفارشی است که وی ایجاد کرده است.

صفحه مذکور در اطراف تراشه‌ای ساخته شده است که ما اغلب نمی‌بینیم: Dialog DA14531 SoC. در اندازه کوچک، این تراشه فقط حدود ۱.۵۰ دلار قیمت دارد. این عینک دارای پردازنده Arm Cortex M۰ +، و ۴۸ کیلوبایت رم، حداکثر ۱۲ پین GPIO و رادیوی داخلی BLE (بلوتوث کم انرژی) است. این برد همچنین شامل یک شتاب سنج، منبسط کننده IO برای کنترل LED‌ها و یک مدار تغذیه مبتنی بر Microchip MCP73831T-2ACI / MC است که با یک باتری کوچک سیمی لیتیوم یون LIR1220 قابل شارژ ساخته شده است.

این عینک به تنهایی نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد، اما وقتی با iPhone از طریق بلوتوث جفت شود کارایی بیشتری دارد. متأسفانه این عینک در حال حاضر با دستگاه‌های Android کار نمی‌کند. مارچ با استفاده از زبان خارق العاده Swift اپل برنامه‌ای را برنامه ریزی کرد که کاربران می‌توانند هنگام شروع به راه رفتن، برنامه را باز کنند. پس از انتخاب مقصد، کاربران می‌توانند تلفن خود را قفل کنند و دستور‌های نوبت به نوبت را به عینک‌های هوشمند منتقل کنند. از همه جالب‌تر، مارچ این عینک را مدلی طراحی کرده تا بتوان عینک‌ها را از کد گرفته تا پرونده‌های طراحی مکانیکی در GitHub شخصی سازی کرد.

در ادامه ویدئویی از عملکرد این عینک هوشمند را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری جدید عینک هوشمند عینک های آفتابی عینک هوشمند عینک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

ویدئویی از لحظات دلهره‌آور خوابیدن یک سگ روی ریل قطار هنگام عبور قطار را مشاهده می‌کنید.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد