Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌ریزی برای ساماندهی مهد‌های کودک زیر نظر آموزش و پرورش بیان کرد: در حال حاضر با توجه به مصوبات قانونی موجود بحث صدور مجوز برای مهد‌های کودک توسط سازمان بهزیستی و تولیدمحتوای آموزشی با نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پیرو مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مهد‌های کودک مرکز آموزشی و پرورشی است و نباید به عنوان مرکزی خدماتی به آن نگاه شود، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا برای ساماندهی و سازمان دهی این مجموعه‌ها اقدام کند و برنامه‌های لازم در این خصوص در حال طراحیست که به محض تصویب قانون و فرایند‌های قانونی آن، اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه این موضوع در قالب طرحی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال پیگیری است، بیان کرد: انتظار می‌رود با تصویب آن فرآیند انتزاع مهد‌های کودک از سازمان بهزیستی و الحاق آن‌ها به وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود.

صالح تصریح کرد: همانطور که تاکنون وزارت آموزش و پرورش ساماندهی بیش از ٣٠ هزار مرکز پیش دبستانی را انجام می‌دهد آمادگی برای ساماندهی مهد‌های کودک هم وجود دارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره تامین فضا و نیروی انسانی مهدهای کودک اظهار کرد: فضا و نیروی انسانی مورد نیاز  توسط موسسان مهدهای کودک تامین می‌شود همانطور که تاکنون این اتفاق می‌افتاد؛ مگر آنکه قانونگذار تعریف دیگری داشته باشد که اگر برنامه جدیدی تعریف شود، قانونگذار پیش بینی آن را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

تعیین تکلیف ساماندهی مهدهای کودک در شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری برای ساماندهی مهدکودک‌ها در صورت لزوم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش پیش دبستانی مهدهای کودک برای ساماندهی آموزش و پرورش ساماندهی مهد مهد های کودک مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند