Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی ساری تا کی؟»  در سامانه فارس من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در توضیح این سوژه عنوان شده است؛ ساخت‌وساز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی در سال‌های اخیر شدت یافته است.

زمین‌های کشاورزی که باید به تولید محصول کشاورزی اختصاص پیدا کند، تغییر کاربری دیگری پیدا می‌کند تا به‌عنوان ویلا به اهالی دیگر شهرها یا متمولان فروخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در شرایطی که قرار است رونق اقتصادی جایگزین رکود شود و تولیدات داخلی کشاورزی از سهم واردات بکاهند، نگرانی‌ها را افزایش داده است.

رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغی در شهرستان ساری، ۱۲۰ دستور قضایی اجرای قانون شد و اعاده به وضع سابق شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ هکتار در سطح ساری از ۱۵ شهریور تاکنون اعاده به وضع سابق شد، افزود: با تحقق این مهم از پیشروی زمین‌خواران پیشگیری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به افزایش مراجعات مردم به اداره جهاد کشاورزی در بحث ساخت‌وسازها، اضافه کرد: باتوجه به اطلاع‌رسانی انجام شده و همچنین باتوجه به اقدامات انجام شده استرس و نگرانی در میان افراد هم خریداران، مشاوران املاک و هم فروشندگان ایجاد شده به طوری‌که قبل از ساخت و ساز اقدام به دریافت مجوز می‌کنند.

این مسؤول بیان کرد: مجموعه مدیریت جهاد کشاوزی با حمایت دستگاه قضایی خصوصا دادستان مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال و همکاری دستگاه انتظامی و امنیتی در اجرای صیانت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مصمم است.

 

پورفلاح یادآور شد: با اولویت اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به شوراها و دهیاران و بنگاه‌های املاک و بخشداران و سایر افرادی که در امر حفط و حراست و صیانت از اراضی زراعی و باغی مسؤولیت دارند در خواست همکاری داریم تا خاطیان و متعرضان به اراضی زراعی و باغی نتوانند نسبت به تفکیک، افراز و تقسیم و تخریب اراضی زراعی و باغی اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه در اعمال قانون با هیچ فردی تعارفی نداریم و بومی و غیربومی تفاوتی ندارد، خاطرنشان کرد: درخواست ما از عموم شهروندان این است درصورت مشاهده هرگونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تقسیم، تفکیک زمین موضوع را با شماره تلفن ۱۳۱ یگان حفاظت امور اراضی استان و مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌ها اطلاع‌رسانی کرده و مطمئن باشند که در اسرع وقت پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تغییر کاربری اراضی مازندران اراضی زراعی و باغی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به تصویب ۲ شهرک مولد کشاورزی به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار در استان گفت: در ساخت و اجرای این شهرک‌های مولد و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف تسریع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌‌زاده ظهر امروز در جلسه شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرایی شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر 2 شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت 850 هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه کرد: در مجموع در 2 شهر مولد کشاورزی استان بوشهر 2 هزار و 50 هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 850 هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و 200 هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد