Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین حکمتیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شبکه‌های فاضلاب در شهرهای زرین شهر، چَمگُردان، سده لنجان، وَرنامخواست و زاینده رود در شهرستان لنجان و در مناطق مبارکه، دیزیچه، زیباشهر و کَروکَوَند در شهرستان مبارکه احداث می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این  عملیات احداث ۷۰ درصد از ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب به مقصد مجتمع فولاد مبارکه در شهرهای نامبرده انجام شده است و برنامه تکمیل این ایستگاه‌ها سال آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب اصفهان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سعی خواهد شد کل طرح تا سال آینده به بهره برداری برسد.

حکمتیان افزود: طرح مشابهی نیز بین شرکت آب و فاضلاب اصفهان و ذوب آهن اصفهان برای بهره‌گیری این کارخانه از پساب شهر ایمانشهر و ۱۱ روستا واقع در شهرستان فلاورجان با هدف کاهش استفاده از آب رودخانه زاینده رود در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: اکنون شبکه فاضلاب شهر ایمانشهر تکمیل و ۵۰ درصد از لوله‌گذاری روستاهای آن اجرا شده و ایستگاه پمپاژ آن نیز در حال ساخت است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان اظهارداشت: بر اساس پیش بینی‌ها قرار است این طرح سال آینده به بهره برداری برسد.

حکمتیان خاطرنشان کرد: ثمره طرح‌های مورد اشاره کاهش برداشت از آب زاینده رود و استفاده بهینه از منابع آبی موجود از یک سو و اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان با مشارکت دیگر نهادها و مجموعه‌های صنعتی و رفاه حال بیشتر مردم است.

 قرارداد یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بیع متقابل بین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه سال ۹۲ با حضور رییس هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و با هدف استفاده این کارخانه صنعتی از پساب به جای آب زاینده رود بسته شد.

این اولین و بزرگترین قرارداد بیع متقابل میان آب و فاضلاب استان اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه است که به موجب آن حدود ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در هفت شهر اجرا و یک تصفیه خانه فاضلاب در لنجان احداث می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

به اذعان کارشناسان امور آب نگاهی به خشکی‌های دوره‌ای زاینده‌رود، کاهش تخصیص آب کشاورزی، فرونشست زمین، ریزگردها، مشکلات عدیده زیست محیطی بخصوص برای تالاب بین المللی گاوخونی و آمار و ارقام مربوط به بارندگی‌ها در حوضه آبریز زاینده‌رود بعنوان یکی از اصلی‌ترین منابع آب مرکزی ایران از یک سو و کاهش محسوس بارش‌ها و کم شدن میزان ذخیره سد زاینده‌رود از سوی دیگر، لزوم اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های آبی و بویژه بهره گیری از منابع آبی دیگر مانند پساب در این خطه را گوشزد می‌کند.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

این رودخانه علاوه بر جاذبه تفریحی و فرهنگی، همواره نقشی موثر در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی کشورمان و هستی تالاب گاوخونی دارد و در دهه‌های اخیر به‌علت برداشت‌های غیرقانونی، انتقال آب از این حوضه به دیگر حوضه‌ها و استان‌ها، تراکم جمعیت و  تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها در پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

فولاد مبارکه اصفهان با سهم بیش از ۵۰ درصدی در بین شرکت‌های بزرگ فولادسازی کشور و سهم ۲۲ درصدی در MENA (خاورمیانه و شمال افریقا) بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقاست؛ ارزش کنونی گروه فولاد مبارکه معادل ۸۴۰ هزار میلیارد ریال است و این شرکت در تولید ناخالص داخلی (GDP) سهم یک‌ درصدی و در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت سهم پنج‌ درصدی دارد.

برچسب‌ها فولاد مبارکه اصفهان آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب اصفهان اختصاصی ایرنا اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب اصفهان اختصاصی ایرنا اصفهان فولاد مبارکه اصفهان آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب اصفهان اختصاصی ایرنا اصفهان اخبار کنکور آب و فاضلاب اصفهان شرکت آب و فاضلاب فولاد مبارکه بهره برداری زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفای هرمزگان، آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم با حضور ذوالفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بررسی شد.

در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تأثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین کن چارک به شهرستان بستک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تأمین آب شهرای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی زاده در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاه در حال احداث کهورستان را مطلوب عنوان کرد و گفت: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با سفر به شهرستان بستک از روند پروژه آبرسانی به شهرستان بستک بازدید کرد و گفت: این پروژه نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا را تأمین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود.

وی گفت: این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

مهدی زاده ادامه داد: نیاز آبی این شهرستان از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تأمین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی یک ضرورت است که امیدواریم به سرعت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، ۵ باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تأمین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین کن با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان کرد که با تکمیل آب شیرین کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6089450

دیگر خبرها

  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی