Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@03:10:01 GMT

کتاب خوب می تواند یک اجتماع را متحول کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۱۵۳۱

کتاب خوب می تواند یک اجتماع را متحول کند

حجت الاسلام آرامی کتاب را از مهمترین ابزار برای پیشرفت و تعالی جامعه عنوان کردوافزود: کتاب مایع اصلی بسیاری از اقدامات در جامعه است.

حجت الاسلام «علی آرامی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان، مطالعه را برای حفظ اصالت فرهنگی جامعه مهم دانست و گفت: اگر مردم با مطالعه عجین شوند،اهالی آن جامعه از آرامش و رفاه بیشتری برخوردار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه گرمسار با اشاره به این مطلب که یک کتاب خوب می تواند یک اجتماع را متحول کند اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ مطالعه همه باید تلاش کنند.

 

حجت الاسلام آرامی تصریح کرد: در چند دهه گذشته با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی که هر روزه اتفاق می‌افتد و به سرعت در تمام جهان پراکنده و در اختیار همگان قرار می‌گیرد، شاهد آن هستیم که جوانان و نوجوانان علاوه بر تلویزیون و رادیو با وسایل ارتباط جمعی گسترده‌ای ازجمله رایانه، اینترنت، تبلت، بازی‌های کامپیوتری و... در ارتباط هستند که باعث شده با سرعت چشمگیری از فرهنگ کتاب و کتابخوانی فاصله بگیرند و حتی تا جایی پیش بروند که به هیچ عنوان زمانی را برای کتاب در دست گرفتن قائل نمی‌شوند.

 

امام جمعه شهرستان گرمسار درخصوص گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان کرد: بیشتر از اینکه بخواهیم راهکارهای جدیدی را «اختراع» کنیم قاعدتا باید به اتفاقات مثبت و موفقیت‌هایی که در گذشته حاصل شده بود توجه و سعی کنیم؛ از‌‌ همان مسیر‌ها حرکت کرده و به طور مستمر آن را پیگیری کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

 

وی با تأکید براینکه  کودکان و نوجوانان برای انجام کارهای خوب تشویق شوند ادامه داد: یکی از این کارهای خوب می‌تواند ایجاد حس تمایل به کتابخوانی باشد.

 

حجت الاسلام آرامی با اشاره به نقش امامان جماعت در جذب جوانان ونوجوانان برای فرهنگ ترویج مطالعه اظهارداشت: امام جماعت یکی از ارکان اساسی مسجد به شمار می رود وجوانان امام جماعت را به عنوان آیینه تمام نمای خوبی ها و مکرمت های انسانی و سمبل پاکی، صداقت، صفا، شجاعت، مروت، انسانیت، شکیبایی، ایثار و گذشت می شناسند.

 

امام جمعه  گرمسارتصریح کرد: بنابراین برای جذب جوانان به مطالعه، امام جماعت باید با جوانان دوست شده با آنان بجوشد، در غم و شادی آنان شریک شود، از آنان احوالپرسی کند و آنان را مورد تشویق قرار دهد.

 

وی افزود:اگر امام جماعت چنین کند جوانان او را دوست خواهند داشت و هیچ گاه او را فراموش نکرده و در صف های جماعت حاضر شده و در فعالیت های فرهنگی تعامل و همکاری خواهند داشت.

 

حجت الاسلام آرامی با بیان اینکه توسعه و رشد فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم از دغدغه های مهمی است که نباید نادیده گرفته شود چرا که افزایش مطالعه در افزایش بصیرت اثرگذار است اضافه کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی می تواند کمک فراوانی به افزایش سرانه مطالعه و توسعه رشد و بصیرت فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در جامعه کند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی امام جمعه گرمسار حجت الاسلام آرامی فرهنگ کتاب امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج

همزمان با ایام دهه کرامت اجتماع ۲۰ هزار نفره امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم در کرج، جلسه هم اندیشی اجتماع 20 هزار نفره امام رضایی‌ها ظهر امروز پنج شنبه با حضور معاون فرهنگی ورزشی شهردار کرج و دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دهه کرامت و نمایندگان دستگاه های مختلف در سالن جلسات شهرداری کلانشهر برگزار شد.

امیر اشتری؛ معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه در آستانه دهه سراسر شرافتِ کرامت، کشور ما زیر سایه پرچم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد جلوه ای از زیبایی ها و بزرگی این ایام را با برگزاری مراسم و برنامه های مختلف در شهر به نمایش درآوریم.

اشتری افزود: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام برپایی اجتماع بزرگ 20 هزار نفری امام رضایی هاست که در ورزشگاه انقلاب کرج به اجرا در می آید.

وی اذعان کرد: سال گذشته تجربه موفقی را در این زمینه البته در ابعاد کوچکتر پشت سر گذاشتیم که تلاش می کنیم با بهره گیری از دستاوردهای این تجربه، گردهمایی امسال را بسیار باشکوه تر و بزرگتر برگزار کنیم.

معاون شهردار کرج با بیان اینکه چنین تجمع بزرگی برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر برنامه، مشارکت همه دستگاه ها و بخش های متولی لازم و ضروری است.

اشتری ابراز امیدواری کرد: با مشارکت این بخش ها بتوانیم کاری ویژه و در شأن امام رئوف و مردم شهر کرج به انجام برسانیم.

تجمع 20 هزار نفری امام رضایی‌ها قرار است در 27 اردیبهشت توسط ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت با مشارکت ویژه معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری کرج و تمام دستگاه های دولتی و مجموعه های فرهنگی استان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج