Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@13:35:07 GMT

ضرورت رفع چالش نخاله‌های ساختمانی شهرهای مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۱۵۴۶

ضرورت رفع چالش نخاله‌های ساختمانی شهرهای مازندران

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران بر ضرورت مدیریت نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری‌های این استان تاکید کرد.‏

محمد محمدی تاکامی در گفت وگو با خبرنگار‬ ایمنا با تاکید بر ضرورت الگوبرداری از پروژه مدیریت نخاله‌های ساختمانی در آبعلی تهران برای شهرهای استان مازندران، اظهار کرد: افزایش ساخت و سازها در مازندران‬ سبب افزایش استفاده‬ از‬ کوه‌ها و بستر رودخانه‌ها برای ‏تامین‬ شن و ماسه و محصولات راه و ساختمان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‬ تصریح‬ کرد: افزایش‬ ‏تخریب و نوسازی بناهای قدیمی‬ سبب‬ افزایش تولید نخاله‌های ساختمانی‬ شده‬ که‬ مقداری از آن از سوی گروه‌های تخریب ساختمان جداسازی و بخشی هم در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری تخلیه‬ می‌شود، اما مقداری‬ از‬ این مواد‬ نیز‬ در‬ حاشیه کمربندی‌ها و جاده‌ها و رودخانه‌ها دپو می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران افزود: قابلیت بازیافت نخاله‌های ساختمانی وجود دارد و تا امروز یک مرکز در کرمانشاه و ‏دو مرکز توسط شهرداری تهران‬ نیز‬ برای‬ این منظور‬ راه‌اندازی شده است که توجیه اقتصادی هم دارد.

تاکامی تصریح کرد: در شهر تهران روزانه بیش از یک‌هزار تن نخاله به‬ مرکز‬ آبعلی‬ منتقل می‌شود، نخاله‌های ساختمانی‬ استان‬ مازندران‬ نیز‬ کمی بیشتر از نصف این مقدار است، ‬ بنابراین‬ راه‌اندازی چنین مرکزی ‏توجیه اقتصادی ندارد‬، اما برای رفع معضلات زیست محیطی باید‬ چنین‬ مرکزی‬ در‬ این استان‬ راه‌اندازی‬ شود.

وی با اشاره به تلاش‌های دبیرخانه ملی اچ‌اس‌ای ‏مستقر در استان مازندران، ‬گفت: در شاخه محیط زیست این دبیرخانه به مدیریت نخاله‌های ساختمانی و مدیریت بتن‌های مازاد پمپ‌های بتن و تراک‌میکسرها می‌پردازد.

کد خبر 455934

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری مازندران نخاله های ساختمانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نخاله های ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مشاعات ساختمانی در سطح شهرستان اسفراین، بلافاصله شناسائی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران تجسس کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران بااستفاده از یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسائی یک سارق سابقه‌دار در سطح شهرستان شدند، افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در محل مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۶ فقره سرقت مشاعات ساختمانی با همدستی یک نفر در سطح شهرستان اعتراف نمود، تصریح کرد: ماموران با رصد اطلاعاتی و سرعت عمل یک نفر سارق همدست را نیز دستگیر و به کلانتری دلالت نمودند.

فرمانده انتظامی اسفراین با اشاره به اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان مراقبت های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کد خبر 6092549

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر