Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- طرح غربالگری افراد مشکوک به کرونا از مناطق حاشیه‌ای کلانشهر کرمانشاه به عنوان پایلوت کشوری آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه, رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا هفته گذشته از اجرای طرح غربالگری عمومی و افزایش میزان تست کرونا در استان کرمانشاه به ‌عنوان نخستین نقطه کشور خبر داد و گفت که مبنای این طرح محلات است و شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، مراکز بهداشت، هلال احمر، بسیج، مساجد و مردم همان محله در اجرای این طرح همکاری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت نیز به کرمانشاه سفر کرد تا آغاز این طرح را اعلام کند و در نشست خبری گفت که طرح غربالگری عمومی پیرو جلسه تاریخی در محضر مقام معظم رهبری و اوامر ایشان مبنی بر کنترل و مهار بیماری، محله‌محور کردن و خانواده‌محور کردن این طرح است و در این طرح از تست‌های سریع ساخت داخل که در مدت 20 تا 25 دقیقه نتیجه را اعلام می‌کند استفاده خواهد شد.

بیژن کبودی معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، در مورد اجرای این طرح توضیحات بیشتری ارائه کرد و اظهار داشت: طرح محله به مرحله در ادامه غربالگری بیماران کرونایی در سراسر کشور اجرا می‌شود که چهارمین مرحله را پیش رو خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هدف اصلی این طرح این است که تا حد امکان نیاز افرادی که علائم مثبت یا تست کرونا دارند برطرف شود که خروج آن‌ها از منزل کاهش یابد و این طرح به صورت مرحله به مرحله از امروز و از مناطق حاشیه‌ای آغاز شده و بین یک یا دو هفته تمام محلات پوشش داده می‌شود.

طرح پایش و غربالگری زندان‌ها در استان کردستان اجرا شداجرای طرح غربالگری عمومی از امروز در کرمانشاه آغاز می‌شودوضعیت فوق قرمز کرونایی در بروجرد؛ محدودیت‌ها بیشتر می‌شود

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: عمده‌ترین مسیر ارتباطی بین نیروهای این طرح و مردم سامانه 4030 است و چنانچه افرادی بدون اطلاع قبلی به در منازل مراجعه کردند حتماً از طرف این تیم‌ها و این طرح نیستند.

کبودی گفت: افرادی که مشکوک به کرونا هستند و با سامانه 4030 تماس می‌گیرند و در صورتی هم که کمترین ریسک قابل تصور باشد این تیم‌ها با شماره تلفن فرد تماس می‌گیرند و در مرحله اول غربالگری تلفنی انجام می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: چنانچه ضرورت داشته و ریسک قابل توجهی وجود داشته باشد در این مرحله با هماهنگی قبلی و با ارائه کارت شناسایی با تعیین زمان مشخص تیم‌ها به در منازل افراد مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/832/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه