Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:53:42 GMT

افزایش جرایم نفرت محور در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۱۹۳۷

افزایش جرایم نفرت محور در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه از افزایش آمار «جرایم نفرت محور» از جمله قتل ناشی از تیراندازی در بخش‌های مختلف  این کشور در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» بر اساس آماری که روز دوشنبه پلیس فدرال آمریکا منتشر کرد در سال ۲۰۱۹، ۵۱ فقره قتل ناشی از جرایم نفرت محور در این کشور رخ داده که از آغاز آمارگیری پلیس فدرال آمریکا در دهه نود میلادی بالاترین رقم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمار سال ۲۰۱۹ همچنین از افزایش ۱۴ درصدی آن دسته از جرایم نفرت محور به نسبت میزان مشابه در سال ۲۰۱۸ حکایت دارد که یهودستیزانه توصیف می‌شود [هر چند لزوماً علیه یهود نیست و ممکن است صرفا شامل اسرائیلی‌ها شود].

در این آمار مدعی شده که جنایت مغرضانه علیه مسلمانان در آمریکا اندکی کاهش یافته اما علیه مسیحیان تقریبا ثابت مانده است. در حالیکه جنایات نفرت محور در آمریکا با انگیزه‌های مذهبی افزایش یافته، میزان افرادی که  اشخاص دیگر را با انگیزه‌های نژادی یا قومیتی هدف قرار می‌دهند با استثناء یک مورد تگزاس، کمی کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های پلیس فدرال، میزان جرایم نفرت محور در آمریکا در سال ۲۰۱۹، ۲.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. جرایم  با گرایش جنسی نیز با ۱۱۹۵ مورد کماکان در سطح گذشته است. این داده‌ها همچنین نقش تیراندازی‌ها را  در دو سال گذشته به عنوان عامل مهم در قتل با انگیزه نفرت در آمریکا نشان می‌دهد.  در تازه ترین مورد و در پی تیراندازی‌های مرگبار آخر هفته در شیکاگو، چهار نفر از جمله یک جوان ۱۸ ساله کشته و ۲۶ نفر دیگر زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

شهر پورتلند طی سه ماه و نیم اخیر شاهد اعتراضات علیه تبعیض‌ها، خشونت‌های نژادپرستانه و ضدیت با مواضع دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی بوده است.

از زمان کشته شدن «جورج فلوید» در اقدام وحشیانه پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس آمریکا و شروع اعتراضات سراسری به خشونت‌ها و تبعیض‌های ساختاری نژادی، پورتلند به  یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات مبدل شد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا پلیس قتل جرایم نفرت محور پلیس فدرال سال ۲۰۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت

سرهنگ ایرج کهریزی در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای شرق استان تهران، اظهار کرد: وضعیت تردد در مسیر شمال به جنوب محور هراز سنگین است و با توقف متعدد خودروها مواجه هستیم.

وی گفت: در مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه محدوده گیلاوند، مهرآباد رودهن و بومهن نیز شاهد ترافیک سنگین هستیم.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: تردد در محور قدیم جاجرود نیز سنگین است، اما تردد خودروها در آزادراه تهران- پردیس پرحجم و روان است.

رئیس پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: تردد در محورهای امام رضا (ع) و حرم تا حرم نیز عادی و روان است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور ترافیک سنگین در جاده چالوس و آزادراه های البرز

دیگر خبرها

  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ببینید | نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد