Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: انتخاب بایدن ممکن است فضا را در مرحله ای آرام تر کرده و در روش های انتخاب شده روش های قلدرمآبانه ترامپ را در پیش نگیرد اما تفاوت بنیادی در سیاست خارجی آمریکا و جمهوری اسلامی ایجاد نمی شود.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: سیاست های خصمانه و ددمنشانه آمریکا بعنوان یک نظام استکباری و مدعی نظم نوین جهانی پس از انقلاب اسلامی رنگ دیگری به خود گرفت و در زمان طاغوت نیز با فرمانبرداری حاکمان مستبد شاهنشاهی در ادوار گوناگون در لایه های مختلف کشور اعمال می شد این سیاستها با تصدگری افراد مختلف در مسند ریاست جمهوری هیچ تغییری نکرده است و همچنان با روشهای مختلف از جمله تحریم ، تهدید و فشار اقتصادی ادامه دارد در همین رابطه گفتگویی با  حجت الاسلام «حسن سبحانی نیا» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تاثیری بر منطقه و خط مشی جمهوری اسلامی ایران دارد؟

 

در مورد انتخابات آمریکا و تاثیرات آن بر منطقه و جمهوری اسلامی باید بگوییم که این انتخابات طبعا در راه یا خط مشی جمهوری اسلامی تغییری ایجاد نمی کند زیرا سیاست و مشی ما مشخص است و سیاست دولت آمریکا و حاکمیت سیاست های این کشور به طور کلی جدا از اینکه رییس جمهور این کشور بایدن ، ترامپ ، کلینتون و یا جورج بوش باشد نیست ، در حقیقت انتخاب افراد در این مسند تفاوتی برای رابطه با ایران نمی کند.

 

سیاست آمریکا در ارتباط با ایران چگونه تعریف می شود؟

 

آمریکا سیاست کلی منطقه ای دارد و یک سیاست مجزا نسبت به جمهوری اسلامی ایران در پیش دارد که با آمدن و رفتن رییس جمهور و تغییر ادوار مختلف ریاست جمهوری این کشور تغییری در رابطه با ایران ایجاد نمی شود. همان گونه که در دوران اوباما دموکرات ها روشی در سیاست پیدا کرده و فشارها و تحریم ها وجود داشت و تا آخرین لحظات ادامه یافت، تفاوتی در ارتباط با ایران ایجاد نشد. با وجود اینکه مذاکره انجام شد و برجام امضا شد و اقداماتی صورت گرفت اما سیاست کلی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران تفاوتی نکرد.

 

هدف ترامپ از افزایش فشار  در دوران ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط با ایران چه بود؟

امروز نیز فشار حداکثری ترامپ تا جایی که توانست در هر زمینه ای که می تواند جمهوری اسلامی را محدود کند از تحریم اشخاص، موسسات، بانک ها و در فضای بین المللی تمامی این اقدامات را انجام داد و از هیچ تلاشی فروگذار نبود و به دنبال آن بود تا جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بنشاند و تمایل داشت از این مذاکره و کوتاه آمدن جمهوری اسلامی ایران استفاده به نفع خود کند تا در انتخابات به دنیا و مردم آن اعلام کند که کشوری که تمکین نمی کرد، توانسته ام او را پای میز مذاکره بنشانم و از سیاست های آمریکا او را وادار به تبعیت کنم اما تا آخرین لحظات ناامید شد و نتیجه ای از این تلاش نگرفت.

 

نقش اسراییل در سیاست خارجی آمریکا چیست؟

انتصاب و آمدن بایدن ممکن است روش ها را تغییر دهد و به شکل گذشته تحریم ها و حرکت های ترامپ صورت نگیرد اما به هر صورت سیاست کلی منطقه ای آمریکا فرقی ندارد، اسراییل و امنیت آن در محور سیاست خارجی منطقه آمریکا قرار دارد و آمریکا به هر شکل با تمام امکانات تلاش می کند اسراییل را حمایت کند.

 

دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به اسراییل چگونه است؟

جمهوری اسلامی تاکنون رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و معتقد است این رژیم، رژیمی غاصب است و معلوم است که این دو نگاه(ایران و امریکا نسبت به اسراییل) در کنار یکدیگر قرار نمی گیرند. آن چیزی که محور سیاست خارجی آنهاست و مورد حمایت آنها قرار دارد، جمهوری اسلامی نگاهی دیگر دارد و معتقد است اسراییل رژیمی غاصب است و باید برود که البته این نگاه نیز به دلیل نفوذ لابی صهیونیست است که در دولت و کنگره آمریکا و اقتصاد آن نفوذ کرده است.

 

انتخاب بایدن چه تغییری در جو سیاسی حاکم ایجاد می کند؟

در شرایط موجود و انتخاب بایدن ممکن است فضا در مرحله ای فضای آرام تری باشد و روش های انتخاب شده روش های قلدرمآبانه ترامپ نباشد اما به شکل کلی فکر نمی کنم تفاوت بنیادی در سیاست خارجی آمریکا و جمهوری اسلامی پیدا شود.

 

آمریکا در طی چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ارتباط با ایران به چه نتیجه ای رسیده است؟

به هر صورت آمریکا به این نتیجه رسیده است که راه کنار آمدن با جمهوری اسلامی این است که آنها از موضع قدرت و حاکمیت جهانی که معتقدند متعلق به آنهاست و آنها تعیین کننده نظم نوین جهانی هستند، دست برداشته و جمهوری اسلامی را در حد کشوری که با توانمندی های بالا و قدرتمند در منطقه وجود دارد، بپذیرند و با احترام متقابل حاضر باشند با ایران گفت و گو کنند. در چهارچوب برجام و 5+1 و پذیرش اشتباهاتی که در دوره ترامپ انجام شد، آمریکا باید در سیاست های کلی خود تجدید نظر کند.

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: بایدن امریکا احزاب سیاست خارجی آمریکا جمهوری اسلامی ایران ارتباط با ایران جمهوری اسلامی ریاست جمهوری انتخاب بایدن روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • تفاوت عجیب قیمت خودرو در ایران و امارات
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!