Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرازی زاده از استقرار بالگرد امدادی هلال احمر به منظور خدمات رسانی سریع تر و بهتر و انتقال مصدومان احتمالی در پایگاه امدادهوایی جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت : عصر امروز با هماهنگی های انجام شده از قبل و قول مساعد مسئولین کشوری و استانی  یک فروند بالگرد امدادی هلال احمر به منظور خدمات رسانی سریع تر و بهتر و انتقال مصدومان احتمالی و تکمیل چرخه امداد و نجات و پاسخگویی سریع در حوادث در پایگاه امدادهوایی جمعیت هلال احمر استان بصورت دائم استقرار یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه نیاز به بالگرد امدادی در استان یزد احساس میشد، اظهار داشت: آشیانه بالگرد چند سالی است که تاسیس شده و با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس این بالگرد در استان یزد به صورت دائم در پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان  مستقر شد.

وی بیان کرد: اتفاقاتی که در سال جاری و سال‌های قبل افتاد باعث شد که درخواست بالگرد از استان‌های همجوار داشته باشیم که این امر زمان رسیدن به محل حادثه را افزایش می‌دهد.

حرازی زاده با تقدیر از رئیس جمعیت هلال احمر کشور ، رئیس سازمان امداد و نجات، استاندار محترم استان ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ،اعضای هیئت مدیره هلال احمر استان و همه کسانی که در این امر مهم نقش داشتند تصریح کرد: امروز با رونمایی از این بالگرد امداد هوایی و مستقر شدن در استان موجب آرامش و خدمت رسانی بیشتر خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در صورت اعلام نیاز سایر استان‌های همجوار، این بالگرد برای انجام گرفتن عملیات امدادی اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر استان بالگرد امداد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر استقرار پایگاه‌های امداد و نجات دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان را یک ضرورت دانست و گفت: ساخت ۵ پایگاه امداد دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر نیاز به توجه ویژه است. - اخبار استانها -

احسان ایزدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به فعالیت 20 پایگاه امداد هلال احمر در بخش‌های مختلف در استان بوشهر اظهار داشت: اکنون پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جستجو و نجات آنست، امداد دریایی فعال است.

وی خانه‌های هلال در استان بوشهر را 134 مورد بیان و خاطرنشان کرد: از 134 خانه هلال استان 52 مورد در نقاط شهری و 82 خانه هلال در روستاها مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نقش خانه‌های هلال در عرصه آموزش و رسیدگی به حوادث را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اکنون 2 هزار و 581 نفر در استان بوشهر عضو خانه‌های هلال هستند بر اساس برنامه باید یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند که آمادگی لازم برای این مهم وجود دارد.

ایزدپناه راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات در خانه‌های هلال را مورد اشاره قرار داد و گفت: 4 خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم هستند و اکنون مناطق انارستان، سعدآباد، بندر ریگ و خیارزار از این مرکز بهره‌مند هستند.

وی وضعیت پایگاه امداد ساحلی در استان بوشهر را نامطلوب دانست و تأکید کرد: نوار ساحلی شهرستان گناوه که همیشه پذیرای حجم بالایی از مسافرین و گردشگران در فصول مختلف سال است ولی از پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به وجود قایق، تجهیزات غواصی، نیروی انسانی امدادی مجرب و امکانات لازم برای خدمات‌رسانی در امداد دریایی در گناوه ولی پایگاه امدادی هلال احمر در گناوه وجود ندارد. با وجود نبود پایگاه امداد دریایی در گناوه ولی نجات‌گران در سال گذشته در 31 عملیات 39 نفر از غرق‌شدگی نجات دادند.

وی زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه را در بستر دریا دانست و بیان کرد: در شهر ساحلی بوشهر هم با وجود استقرار تجهیزات لازم امدادی ولی پایگاه امدادی وجود ندارد که انتظار می‌رود به این مطالبه مهم توجه ویژه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر امداد پایگاه دریایی در شهر ساحلی دیر را هم نامساعد دانست و گفت: در شهر کنگان زمین لازم اختصاص یافته ولی بودجه لازم برای ساخت پایگاه امداد دریایی تخصیص نیافته است.

ایزدپناه با بیان اینکه پایگاه امداد دریایی در ساحل دلوار وضعیت نامناسبی ندارد، اضافه کرد: ساخت 5 پایگاه امداد دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر نیاز به توجه ویژه است.

وی یکی از دیگر مشکلات مهم استان بوشهر امداد هوایی دانست و تصریح کرد: با وجود مجوز برای راه‌اندازی امداد هوایی هلال احمر، ولی اکنون بیش از 4 سال ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر متوقف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اعتبار مصوب برای ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر را 4 میلیارد تومان دانست و گفت: تاکنون 130 میلیون تومان آن تخصیص یافته که جوابگوی طرح مورد نظر نیست.

ایزدپناه از نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه خبر داد و بیان کرد: ساخت نخستین پایگاه امدادی هلال احمر در منطقه بنود عسلویه امسال اجرایی می‌شود.

وی از آمادگی ایجاد مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود امکانات از جمله تجهیزات و نیروی انسانی مجرب زمینه لازم برای راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر فراهم است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • کمک رسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • امداد رسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده