Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:22:47 GMT

آغاز فاز سوم طرح توسعه مجتمع مس آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۲۶۹۶

آغاز فاز سوم طرح توسعه مجتمع مس آذربایجان

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر عامل مجتمع مس آذربایجان با ابزار خرسندی از اقدامات انجام شده در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در زمینه ارتباط فناوران و صنایع استان، از آغاز فاز سوم طرح توسعه مجتمع مس آذربایجان خبر داد.

علی بیات ماکو در بازدید از پارک علم و فناوری استان، با بیان این‌که مجتمع مس سونگون بر اساس ۵۰۰ میلیون تن ذخیره مس طراحی شده است، افزود: با اکتشافات جدید انجام شده در منطقه، منابع مس به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن رسیده و لازم است توسعه مجتمع به لحاظ ساختاری به سرعت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر خلاف سایر فلزات، پراکندگی منابع مس در دنیا گسترده نیست و وجود منابع غنی در استان زمینه سرمایه گذاری و توسعه مجتمع مس را فراهم ساخته است.

بیات ماکو خاطرنشان کرد: با اجرای فاز 3 طرح توسعه مجتمع، شاهد افزایش تولید بیش از 500 تن کنسانتره مس در روزخواهیم بود. 

اعلام آمادگی برای راه اندازی مرکز رشد تخصصی معدن و صنایع معدنی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از همکاری‌های مشترک پارک و مجتمع مس آذربایجان، بر ضرورت توسعه ارتباطات فی ما بین تاکید کرد.

عبدالرضا واعظی افزود: تجربه همکاری پارک و مجتمع مس آذربایجان در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه همکاری و افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی شرکت مس آذربایجان در پارک و با هدف مشارکت در اجرای پروژه‌ها، رفع نیازها و چالش‌های مجتمع مس آذربایجان در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری آغاز شد.

وی گفت: در این مدت، با دریافت نیازهای پژوهش و فناوری مجتمع مس و انعکاس آن در شبکه گسترده فناوران مستقر در پارک‌های علم و فناوری و اجرای پروژه‌های مطالعاتی و فنی، توانستیم تجربه موفقی در زمینه ارتباط فناوران و صنعت داشته باشیم.

وی در ادامه به برگزاری 14 جلسه کمیته علمی مشترک و هشت نشست تخصصی بررسی مشکلات و چالش‌های مجتمع مس آذربایجان در پارک اشاره کرد و افزود: این جلسات تخصصی به صورت ماهانه، با مشارکت 30 شرکت فناور و دانش بنیان و 13 پارک علم و فناوری و مراکز دانشگاهی، برگزار و منجر به هشت مورد همکاری بین شرکت‌های فناور و مجتمع مس سونگون شده است.

به گزارش ایسنا، واعظی اظهار امیدواری کرد با توسعه همکاری‌های فیمابین و گسترش ارتباط پارک با صنایع منطقه شاهد رفع نیازهای صنایع توسط فناوران استان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه راه اندازی مرکز نوآوری شهرستان ورزقان و اهر، خواستار حمایت شرکت مس آذربایجان از این مراکز و فناوران این دو شهرستان شد.

وی در ادامه از آمادگی پارک برای راه اندازی مرکز رشد تخصصی معدن و صنایع معدنی با همکاری مجتمع مس آذربایجان در منطقه خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مس سونگون آذربايجان شرقي پارك علم و فناوري مجتمع مس آذربایجان پارک علم و فناوری توسعه مجتمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی