Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)،  برنامه های ایام بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در بارگاه ملکوتی آنحضرت از ۲۷ آبان ماه آغاز و تا سوم آذر ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام این پایگاه خبری، پخش زنده محفل انس قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین المللی کشور و گروه های تواشیح، سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۸ (بدون حضور جمعیت)، از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، آغاز بخش برنامه های ایام ولادت حضرت سیدالکریم (ع) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژه برنامه شب ولادت حضرت سیدالکریم (ع) پنجشنبه ۲۹ آبان با آئین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز و از ساعت ۱۹:۳۰، پخش زنده ویژه برنامه شب ولادت (بدون حضور جمعیت) با سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی، قرائت زیارتنامه و اجرای ابتهال توسط آقای سید کریم موسوی، مدیحه سرایی با نوای آقای محمدرضا غلامرضازاده و شعرخوانی آقای محمد علی بیابانی از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد.

در این گزارش آمده است: در روز ولادت آن حضرت مصادف با جمعه ۳۰ آبان نیز از ساعت ۶ صبح، پخش زنده ویژه برنامه قرائت دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و قرائت دعا توسط حاج مهدی سماواتی به روی آنتن شبکه دو و شبکه قرآن سیما می رود.

همچنین در شب ولادت آن حضرت از ساعت ۱۹:۳۰ پخش زنده محفل انس با قرآن کریم (بدون حضور جمعیت) با حضور قاریان ممتاز و بین المللی کشور به طور مستقیم از شبکه قرآن سیما پخش می شود.

این گزارش می افزاید: حضور خادمان در دارالشفاء کوثر و تجلیل از کادر درمان، حضور خادمان در منازل شهدای سلامت و تجلیل از ایشان، گل افشانی و عطر افشانی قبور شهدای مدفون در آستان مقدس و برگزاری مسابقات و طرح های فرهنگی از دیگر برنامه های این ایام در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، فرارسیدن ایام سالروز ولادت با سعادت سفیر امام هادی(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را به همه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تبریک و تهنیت عرض می کند.

عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابی‌طالب، مشهور به عبدالعظیم حسنی، شاه عبدالعظیم و سیدالکریم، در پنجشنبه چهارم  ربیع‌الثانی سال ۱۷۳ق، در زمان حکومت هارون الرشید، در مدینه (درباره محل ولادت وی اختلاف است) متولد شد.
عبدالعظیم حسنی (۱۷۳-۲۵۲ ق) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و از راویان حدیث. نسب او با چهار واسطه به امام حسن(ع) می‌رسد. شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است. عبدالعظیم حسنی، امام رضا (ع) و امام جواد(ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت. 

برچسب‌ها شهرستان ری ویروس کرونا امامزاده شاه عبدالعظیم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری ویروس کرونا شهرستان ری ویروس کرونا اخبار کنکور بدون حضور جمعیت حضرت عبدالعظیم عبدالعظیم حسنی ولادت حضرت شبکه قرآن پخش زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رامین خورنژاد ظهر پنج شنبه با اعلام این خبر گفت: نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در قالب حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم در آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: این آزمون جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار خواهد شد که ۷۰ در صد از شرکت کنندگان در آزمون مرحله اول را بانوان و ۳۰ درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی استان با بیان اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در سطح کشوری در چهار مرحله و در استان به صورت سه مرحله‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: مرحله نخست این آزمون کتبی و مربوط به حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم است که نتایج آن ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

وی افزود: نوبت اول مرحله دوم نیز که آزمونی شفاهی است، ۲۷ تیر تا ۱۰ مرداد برگزار و نتایج ۲۵ شهریور و نوبت دوم نیز ۱۶ تا ۲۵ آبان در مراکز استان‌ها برگزار و نتایج در دی ماه اعلام می‌شود.

به گفته حجت الاسلام خورنژاد مرحله سوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم شامل ترجمه و مفردات، پنجم بهمن ۱۴۰۳ برگزار و پس از اعلام نتایج آن در ۲۰ بهمن ماه، زمان مرحله چهارم که به صورت کشوری و با حضور قبول شدگان مراحل استانی برگزار می‌شود، تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6095080

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • عکس| فرزاد حسنی و امید حاجیلی در مافیای شبکه نمایش خانگی
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی