Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:15:25 GMT

سران ترکیه به پامپئو افتخار ندادند!

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۲۸۰۵

سران ترکیه به پامپئو افتخار ندادند!

وزیر خارجه آمریکا در حالی وارد استانبول شده که در برنامه وی هیچ دیداری با اردوغان یا همتای ترک‌اش دیده نمی‌شود.

به گزراش ایسنا به نقل از دیلی صباح، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا قرار است با اسقف بارتولومو، رهبر مسیحیان ارتدوکس جهان در استانبول دیدار و درباره آزادی مذهب در جهان گفتگو کند و طی این سفر هیچ دیدار رسمی نخواهد داشت!

به گفته یک مقام وزارت خارجه به دلیل برخی تغییرات در برنامه‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیداری میان پامپئو و اردوغان نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت خارجه ترکیه گفت: برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور اردوغان تغییر کرده و ایشان نمی‌تواند زمان خاصی را برای این دیدار با وزیرخارجه آمریکا تعیین کند.   

وزارت خارجه ترکیه همچنین با اشاره به برخی اختلافات میان ترکیه و آمریکا بر سر برخی مسائل گفت که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه نیز پیشنهاد دیدار با پامپئو در استانبول را به دلیل "عملکرد غیرمحترمانه" همتای آمریکایی‌اش رد کرده است.

گفته شده پس از امتناع چاووش‌اوغلو از دیدار با پامپئو در آنکارا، به وی پیشنهاد دیدار در آنکارا را داده بود که آن هم رد شده است. 

ظاهرا اظهارات پامپئو درباره تبدیل موزه ایاصوفیه به مسجد به مذاق رهبران ترکیه خوش نیامده  است. ایاصوفیه برای مسیحیان ارتدوکس و مسلمانان مکانی مقدس محسوب می‌شود و اقدام اردوغان در تبدیل آن به مسجد انتقادات زیادی از سوی مسیحیان ارتدوکس به دنبال داشت.

همچنین سفر ماه سپتامبر پامپئو به قبرس یونانی‌نشین و لغو تحریم‌های نظامی آمریکا علیه این منطقه برای ترکیه خوشایند نبود. ترکیه معتقد است پامپئو باید به قبرس ترک‌نشین نیز می‌رفت و و تحریم‌های این منطقه را نیز لغو می‌کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایک پامپئو تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد