Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس هلند اعلام کرد، مظنون تیراندازی به سفارت عربستان در لاهه طی روز پنجشنبه با یک «انگیزه تروریستی»اقدام به حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، این مظنون ۴۰ ساله روز پنجشنبه گذشته چند ساعت بعد از این تیراندازی که در آن کسی آسیبی ندید، بازداشت شد.

در بیانیه پلیس هلند آمده است که این فرد بازداشتی، مظنون به این است که اقدام به کاری خشونت‌بار علیه مقر سفارت کرده و تلاش کرده تا نگهبان ساختمان را بکشد و تهدیداتی با یک «هدف تروریستی» مطرح ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که نیتِ تروریستی از طریق تلاش مظنون برای اعمال اراده خود بر سفارت از طریق اقداماتش مشخص می‌گردد.

در این بیانیه، جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

روز دوشنبه دستگاه قضایی بازداشت این مظنون را برای دو هفته دیگر تمدید کرد.

پلیس هلند اعلام کرده بود که چندین گلوله صبح پنج شنبه به سمت سفارت عربستان در لاهه شلیک شد، اما جراحت‌هایی در میان افراد به دنبال نداشت.

این تیراندازی به سفارت عربستان بعد از آن صورت گرفت که انفجاری در حین برگزاری مراسمی در سالگرد پایان جنگ جهانی اول در جده با حضور تعدادی از دیپلمات‌های خارجی رخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلند سفارت عربستان پلیس هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

یک نوجوان در فرانسه به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بازداشت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • انگیزه سرمربی الهلال: فرصت جدید برای موفقیت!
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک