Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@20:34:33 GMT

توپ لیزری Athena و قدرت تخریبی آن+عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۲۹۵۲

توپ لیزری Athena و قدرت تخریبی آن+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تکنا، بر اساس داستان‌های علمی تخیلی، استفاده از لیزر در سلاح‌های نظامی، امری عادی بنظر می‌رسید، ولی هم اکنون داستان‌های علمی تخیلی به حقیقت پیوسته‌اند. شرکت نظامی Lockheed Martin، دستگاه لیزری با نام Athena تولید کرده است که توانایی متوقف ساختن خودرویی در فاصله چند کیلومتری را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شلیک از راه دور به این شکل تفسیر می‌شود که توپ لیزری با هدف قرار دادن موتور این خودرو و شلیک به آن از فواصل چندین کیلومتری، آن را در مسیر حرکت خود متوقف می‌کند. پس احتمالا فرضیات موجود در داستان‌های علمی تخیلی که به منفجر شدن هدف بخاطر برخورد لیزر به آن اشاره داشت، اشتباه می‌باشد. اما شاید درست نبودن این فرضیه فوایدی هم داشته باشد و آن هم جلوگیری از کشته شدن بیشتر انسان‌ها باشد.  
البته توپ لیزری می‎تواند فواید دیگری هم داشته باشد و آنها متوقف ساختن خودروهایی در مناطق جنگی است که مواد منفجره زیادی در آن بارگیری شده است و از حرکت انداختن آن در میدان جنگ، یکی از مشکلات بزرگ نیروهای نظامی می‌باشد. هم اینک به جای منفجر ساختن خودرو و راننده آن، ماشین می‌تواند قبل از آسیب رساندن به کسی، به سادگی متوقف شود.  
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، شرکت Lockheed Martin، توپ لیزری خود را بر روی یک خودرو آزمایش کرده است که موتور این خودرو مورد اصابت آن قرار گرفته است. اشعه این لیزر، از ترکیب شدن چندین فیبر اوپتیک بوجود می‌آید و همانند سامانه ADAM، در محل تمرکز اشعه‌ها (محل فوکوس) به اندازه‌ای قدرتمند می‌شود که توانایی آسیب رساندن به هر شیئ از فواصل بسیار دور را دارد. بله، درست همانند Death Star؛
پیش بینی می‌شود که این دستگاه در صنعت هوایی-نظامی در هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد و در زمان استفاده از آن مطمئنا می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب زا باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: لیزر توپ هواپیما نظامی خودرو سلاح جنگ موتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟

امیرمسعود عابدین: فراری ۴۵۸ ایتالیا، لقب تنها فراری غیرکلاسیک پلاک ملی ایران را یدک می‌کشد. این خودرو طی گذراندن مراحل قانونی و دریافت مجوز خاص، در سال ۲۰۱۲ وارد کشور شد.

فراری ۴۵۸ جانشین فراری F۴۳۰ شد و راه آن را با قدرت ادامه داد. صحبت کردن درباره طراحی ۴۵۸ ایتالیا، تکرار مکررات است؛ چرا که طراحی زیبا و منحصربه‌فرد این خودرو بر همگان ثابت شده است. قلب تپنده این خودرو، پیشرانه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر بوده که ۵۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در زمان خود جزو قوی‌ترین پیشرانه‌های جهان بود. با حضور این فراری قدرتمند در خیابان، هیچ خودرویی جرئت خودنمایی ندارد! رقیب مستقیم این خودرو یعنی مرسدس‌بنز SLS هم در کشور حضور دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902697

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد