Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@14:46:38 GMT

«حسیر» روی ریل زیان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۳۳۳۱

«حسیر» روی ریل زیان

در حالی که خبر‌ها از عقد قرارداد جدید در «حسیر» حکایت می‌کند اما؛ سهامداران میل بالایی به فروش دارند. به گزارش پول نیوز، نماد معاملاتی «حسیر» امروز در بازگشایی پس از برگزاری افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، افت شدید ۳۶ درصدی قیمت را متحمل شد.

در حالی که شرکت «ریل سیر کوثر» از قرارداد فروش ۲۵ دستگاه واگن مسافری چهار تخته به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال پرده‌برداری کرد اما؛ سهامداران دست به ماشه فروش بردند و در روز سبز بازار سرمایه، سرخی پررنگی بر تابلوی معاملات این سهم پاشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته میزان خرید حقوقی‌ها در نوع خود جالب توجه است.

این سهم از اوایل شهریور ماه در صف فروش قفل شد و بصورت پیاپی و بی وقفه با کاهش قیمت مواجه شد. در حالی که در اولین روز شهریور ماه قیمت هر سهم «حسیر» ۲۹۷۷۴ ریال بود، اکنون به ۱۷۶۰۰ ریال تنزل یافته است.

این شرکت هنوز صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری را منتشر نکرده و بر اساس صورت‌های مالی دوره ۳ ماهه، عملکرد شرکت نسبت به سال گذشته در سطوح پایین‌تری بوده است.

درآمد‌های عملیاتی «حسیر» در فصل بهار سال ۹۹ نسبت به فصل بهار سال ۹۸ افت قابل ملاحظه ۸۸ درصدی داشت. همین موضوع سبب شد تا شرکت متحمل زیان ناخالص و عملیاتی شود و تنها به لطف درآمد‌های متفرقه ناشی از سود حاصل از فروش ۱۵ درصد از سهام شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس طی مزایده به شرکت تک زر اندیشان نوآور بوده است.

نکته جالب توجه این است که طی عملکرد ۷ ماهه منتهی به مهر ماه سال جاری، فقط ۷۱ میلیارد ریال درآمد شناسایی شده که معادل ۱۲ درصد از کل درآمد‌های سال ۹۸ است. بنابراین، «حسیر» برای رسیدن به میزان درآمد‌های عملیاتی سال گذشته راه بسیاری در پیش دارد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر شرکت برق تربت حیدریه گفت: مهمترین این طرح‌ها، طرح توسعه منبع تغذیه و تامین برق (فیدر) از پست فوق توزیع ملکان برای تامین برق مرکز شهر تربت حیدریه است که بتوان این شهر را از سه مسیر برق‌دار کرد تا حادثه و خاموشی نداشته باشد.

حسن صادقی افزود: طرح دیگر، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است و طرح بعدی کنترل پذیری مشترکان کشاورزی است.

مدیر شرکت برق تربت حیدریه گفت: امید است امسال با توجه به طرح‌های ابلاغی از مرکز استان و همچنین دستورکار‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر، خاموشی در سال جاری برای مشترکان خانگی و تجاری وجود نداشته باشد، اما این احتمال هست که مشترکان کشاورزی و صنعتی براساس دستورکار‌هایی که وزارت نیرو ابلاغ می‌کند دچار خاموشی‌هایی شوند.

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها