Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویروس کرونا همچنان در شهرها جولان می دهد و قربانی می گیرد و تنها با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و کاهش رفت و آمد و فعالیت صنوف می توان روند افزایش ابتلا و قربانی ها را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ویروس کرونا چند ماهی است که تمام جهان را تحت تاثیر قرارداده و از آنجا که تلاش جامعه پزشکی تاکنون درمان و داروی قطعی برای  این ویروس مرگبار پیدا نکرده لذا متخصصان و پزشکان، رعایت بهداشت فردی و جمعی را بهترین و اصلی ترین راه حل پیشگیری و مبارزه با کووید 19 می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس چموش کرونا در مدت پیدایش خود فراز و فرودهایی را تجربه کرده اما بدون تردید هرگاه مردم نکات و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند کنترل ویروس امکان پذیر و میزان مبتلایان و فوتی ها کاهش داشته و هر گاه نسبت به این ویروس کم توجهی و سهل انگاری شده آمار مبتلایان و فوتی ها رشد چند برابری داشته است.

متاسفانه این روزها در کشور و جهان شاهدیم تاخت و تاز ویروس کرونا دوباره اوج گرفته و هر روز شاهد رکورد شکنی افراد مبتلا و فوتی های این ویروس هستیم که یکی از دلایل افزایش را می توان در کم توجهی و ساده انگاری مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا جستجو کرد.

ستاد کرونا در سطح کشور و استان قزوین برای مقابله و مهار روند افزایشی بیماران و فوتی های ویروس کرونا  محدودیت هایی را در رفت و آمد شهروندان، تعطیلی ادارات و اصناف اعمال کرده تا با اجرای دقیق آن سرکشی این ویروس کشنده مهار شود.

خطر ویروس را جدی بگیریم/ در منزل بمانیم

علی رغم اعلام ممنوعیت ستاد کرونای استان در خصوص کاهش ساعات فعالیت صنوف متاسفانه برخی اصناف در روزهای اول این طرح، کم توجهی کردند و شاهد فعالیت بدون محدودیت برخی از کسبه و بازاریان قزوین بودیم، این در حالی است که استان قزوین در شرایط قرمز کرونایی به سر می برد و ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شده و تعداد افراد بستری و فوتی افزایش چشمگیری پیدا کرده و شاهد خستگی مفرط کادر درمانی و سیر صعوی مبتلایان به ویروس کرونا هستیم که این بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واقع بسترسازی برای جولان بیشتر ویروس کرونا و کمک به سیر صعودی مبتلایان و تعداد فوتی ها در استان است.

این در حالی است که در استان قزوین شهرستان تاکستان در وضعیت فوق قرمز قرار گرفته و این نگرانی وجود دارد که ادامه بی توجهی به مسایل بهداشتی از سوی مردم و اصناف در روزهای آینده شهر قزوین نیز وارد مرحله فوق قرمز شود لذا برای کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا لازم است مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند و کسبه نیز به طور کامل هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند و دستگاه های نظارتی دقت کنند تا مصوبات ستاد کرونا اجرا شود. 

حضور میدانی خبرنگار برنا در دو روز اول اجرای محدودیت ساعت فعالیت اصناف نشان داد که برخی اصناف از جمله نمایشگاه داران اتومبیل، گل فروشان، لوازم خانگی، تعمیرات خودروها، قنادی ها، فروشندگان پوشاک، تعمیرات موبایل، بنگاه املاک که بر اساس دستور ستاد کرونا در لیست اصناف غیر ضرور قراردارند نسبت به رعایت ساعت کار و فعالیت خود کم توجهی می کنند.

بازدیدهای میدانی خبرنگار ما همچنان حاکی است خوشبختانه اکثریت اصناف در خیابان های اصلی تجاری مانند فردوسی، خیام، بلوار شمالی،.مراکز و پاساژها نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام بیشتری دارند. 

رفیعی یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه همه اقشار و اصناف باید هشدارهایبهداشتی را جدی بگیرند گفت: جای تاسف است برخی از مردم و اصناف خطری که سلامت و جان آنان را تهدید می کنند جدی نگرفته اند و برخی بعد از ساعت شش همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دلیل تامین منافع اقتصادی بخشی از جامعه جان مردم را در معرض خطر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با اصنافی که جان و سلامت مردم را فدای منافع اقتصادی خود می کنند برخورد قاطعی داشته باشند.

مریم رحمانی یکی از شهروندان که پس از خرید اقلام خوراکی در حال برگشت به خانه بود به خبرنگاربرنا گفت: اگر هر رروز تعداد مبتلایان و فوتی ها در استان قزوین رکورد می زند به جهت بی مبالاتی بخشی از مردم و کسبه است.

این شهروند قزوینی افزود: مردم و کسبه نباید به بهانه های مختلف مصوبات ستاد کرونا را کم اهمیت جلوه دهند و همانند شرایط عادی در خیابان ها رفت و آمدهای غیر ضروری داشته باشند.

رحمانی بیان کرد: اگر سهل انگاری و بی توجهی از سوی مردم و اصناف همچنان ادامه داشته باشد نه تنها ویروس کرونا مهار نمی شود بلکه این ویروس کشنده همچنان میهمان ما خواهد بود و هر روز خانواده های بیشتری در سوگ عزیزان خود خواهند نشست.

محمد نصیری فرماندار شهرستان البرز نیز در گفتگو با خبرنگار برنا با بیان تعطیلی اصناف بعد از ساعت شش عصر گفت: همکاری اصناف و کسبه می تواند به اجرای درست محدودیت فعالیت اصناف کمک کرده و در به نتیجه رسیدن آن تاثیرگذار باشد. 

فرماندار شهرستان البرز افزود: هدف از اجرای طرح کاهش فعالیت برخی از صنوف حفاظت و صیانت از جان مردم و توقف آمار رو به رشد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کروناست.

کاهش ساعات فعالیت صنوف ضروری است

نصیری بیان کرد: مردم به شدت خواهان اجرای محدودیت های بیشتر به منظور جلوگیری از گسترش کرونا هستند زیرا این ویروس در میان خانواده ها وحشت ایجاد کرده و سلامت روحی و روانی مردم را به هم ریخته است.

وی اظهارداشت: برای ایجاد آرامش، امنیت و اطمینان خاطر میان مردم باید اقدامات بازدارنده داشت و بهترین راه آن جلوگیری از رفت و آمد و تردد و تجمع خیابانی است. 

فرماندار البرز ادامه داد: همه دستگاه ها موظفند با ستاد کرونا همکاری کرده و حفظ سلامت مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و همکاری اصناف و کسبه می تواند در اجرای درست این طرح کمک زیادی کرده و در به نتیجه رسیدن برنامه ها موثر باشد. 

نصیری گفت: هیچ شهر وندی از اجرای این طرح نباید احساس ضرر و شکست کند و با آن مخالفت کند چرا که هدف از این محدودیت ها حفظ سلامت، ایجاد آرامش روحی و روانی و جلوگیری از مرگ و میر مردم است.

مصطفی آقا علی فرماندار شهرستان بوئین زهرا نیز به خبرنگار برنا اظهارداشت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها در سطح کشور و همچنین شهرستان ها، در آخرین جلسه ستاد کرونای شهرستان تصمیم جدیدی در خصوص مهار ویروس کرونا گرفته ایم که باید اجرا شود.

وی افزود: یکی از مصوبات این بود که همه صنوف به جز عرضه کنندگان مواد غذایی، بهداشتی و دارویی به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ تعطیل باشند.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا گفت: با ابلاغ ممنوعیت فعالیت همه تالارهای پذیرایی، برگزاری مراسم جشن عروسی ممنوع شده و تمامی آرایشگاه های زنانه و مردانه، سالن های زیبایی و مزون عروس هم تعطیل شده اند.

از تجمع جدا خودداری شود

وی افزود: برپایی هر نوع روز بازارها، بازارهای محلی و هفتگی ممنوع شده و تمامی سالن های زیرزمینی تعطیل کرده اند و فعالیت در سالن های ورزشی دارای سقف حداقل 3 متری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با افراد محدودی مجاز است.

آقاعلی تاکید کرد: کلوپ های سرگرمی ورزشی، گیم نت ها و تمام کلاسهای آموزشی، هنری، موسیقی و قهوه خانه ها ،کافه، چایخانه ها تعطیل است و این محدودیت و ممنوعیت ها تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به نظر می رسد با توجه به تغییرشکل ابتلا به ویروس کرونا و رکورد زنی هر روزه تعداد بیماران و فوتی ها نیاز است تا همه مردم و اصناف در خصوص رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های ستاد کرونا اهتمام و جدیت لازم را داشته باشند چرا که با ساده انگاری و سهل انگاری نسبت به رعایت نکات بهداشتی شاهد افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا در استان قزوین خواهیم بود.

در این میان لازم است مسئولان دستگاه های نظارتی و روسای اتحادیه های صنفنی نظارت و جدیت بیشتری در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

رعایت نکات بهداشتی، شستشوی مستمر دستها با آب و صابون، زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه به مصوبات ستاد کرونا، ماندن در خانه، حضور نیافتن در مراکز شلوغ و بازار و پاساژها می تواند به کاهش بیماری کمک کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد کرونا قزوین گزارش کرونا پروتکل های بهداشتی مصوبات ستاد کرونا فرماندار شهرستان رعایت پروتکل ها دستورالعمل ها مردم و اصناف ویروس کرونا استان قزوین داشته باشند فوتی ها کم توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم معارفه خود اظهار کرد: شخصی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضائی هرگز دست رد به او نمی‌ زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلاً با ما مشورت نگرفتی و اقدامی انجام داده‌ای به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آن‌ها به زودی مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید با همدلی همه نیروها برای حل مشکلات اقدام کرد.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا ادامه داد: موضوع اخیری که در استان رخ داده، نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هر حال اتفاقی است که رخ داده و یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت‌المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

کد خبر 748876

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد