Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 27 آبان) در جلسه علنی مجلس و در تذکری اظهار داشت: طبق ماده 22 آئین نامه داخلی مجلس، نظارت بر کلیه امور اداری و مالی و استخدامی مجلس برعهده هیأت رئیسه است. این در حالی است که بیش از یک ماه است هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در حالی که اعضای ناظر مجلس در صحن علنی یک ماه پیش انتخاب شدند مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از هیأت رئیسه این سؤال را مطرح کرد که چه اتفاقی افتاده است که بعد از برگزاری انتخابات و تعیین اعضای آن تا به امروز حتی یک جلسه هم برگزار نشده و به رسمیت نرسیده است. 

وی تصریح کرد: تمرکزگرایی و اینکه همه چیز در قبض و ید باشد تا کجا باید باشد. یعنی چون عده‌ای هدفشان محقق نشده است و یا در هیأت نظارت نمی‌تواند محقق شود، باید اصل جلسات هیأت نظارت بر انتخابات برگزار نشود؟ 

خضریان گفت: به نظر می‌رسد که عده‌ای در حال بازی با مجلس در برگزاری انتخابات شوراها هستند. یا از سوی دیگر در صحن علنی مجلس، نمایندگان سه نفر را به عنوان نماینده در هیأت امنای خانه ملت تعیین کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت خبرگزاری خانه ملت از نظر افکارعمومی نیاز به گفتن ندارد که در چه شرایطی قرار دارد و متأسفانه این خبرگزاری تبدیل به یک پایگاه روابط عمومی صرف شده است.

خضریان گفت: جلسه هیأت امنا برای تعیین تکلیف این خبرگزاری با وجود گذشت چندین ماه از مجلس یازدهم برگزار نشده است و هم‌اکنون به صورت غیرقانونی اداره می‌شود و این جلسه هم برگزار نشده است. 

وی گفت: به نظر می‌رسد آنچه که میل برخی افراد بوده است یا انجام شده یا انجام نشده است؛ آیا بایستی همه چیز براساس میل ریاست مجلس رقم بخورد؟ و اگر اینگونه نباشد باید مانع از اجرای قانون باشد؟

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست اداره مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر خزریان گفت: هیأت نظارت انتخاب بر شوراها پنج هستند و هیأت امنای خانه ملت هم سه نفر هستند. البته مجلس انتخاب خود را انجام داده است و این افراد بایستی در یک جلسه مسائل را پیگیری کنند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس که نمی‌تواند برای این افراد جلسه بگذارد، بلکه باید هیأت امنا براساس اختیاری که مجلس به آنها داده است جلساتی را برگزار کرده و به وظایفشان رسیدگی کند.

نایب رئیس مجلس گفت: هیأت نظارت بر انتخابات شوراها هم که پنج نفر هستند بایستی که طبق قانون تشکیل جلسه بدهند و به وظیفه‌شان عمل کنند، ولی در مجموع این موضوع و مشکلات را پیگیری خواهم کرد، ولی عنوان شده است که ظرف امروز و فردا مشکل حل خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس تهران انتخابات شوراها علی خضریان نماینده تهران نظارت بر انتخابات انتخابات شوراها برگزار نشده هیأت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی