Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این شورا ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری این شهر برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به بیماران کرونایی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد.

به گزارش برنا از اراک ، سعید نادری در حاشیه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک ، افزود: تخصیص این اعتبار در پی  سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در صحن علنی هفته گذشته شورا مبنی بر  کمبود برخی تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران کرونایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: صدور مجوز تراکم مطابق طرح تفصیلی شهر اراک به املاکی که در گذشته درگیر طرح خیابان ۵۸ متری این شهر بودند نیز از دیگر مصوبات صحن علنی امروز شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بخشی از اراضی طرح گردشگری دره گردو به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفته و بخشی نیز با کاربری‌های مختلف در اختیار اشخاص حقیقی است که خرید این اراضی از طرف شهرداری در صحن علنی امروز شورای اسلامی مصوب شد.
نادری بیان کرد: واگذاری ۳۵۰ مترمربع از فضای مجتمع آفتاب و واگذاری ۱۲ قطعه زمین از اراضی کابل‌سازی تک اراک به بانک شهر در ازای مطالبات این موسسه مالی از شهرداری اراک نیز از دیگر مصوبات صحن علنی امروز شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.
وی گفت: سال گذشته و  امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال از بدهی‌های شهرداری اراک پرداخت شده که حدود ۷۸ میلیارد ریال مربوط به بدهی‌های شهرداری به بانک شهر بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا اراک موج سوم کرونا در استان مرکزی شورای اسلامی کلانشهر اراک شهر اراک صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی علل کمبود دارو بنده نیز جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند. بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد منتها در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳۴ در تذکری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است. آخرین جلسه در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد.

وی اضافه کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیمار بپردازد که این اتفاق رخ نداده و تقریبا پرداختی از جیب بیمه و بیمار نصف نصف است. بیشترین اشکال هم به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بر می‌گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تامین نکرد. سازمان برنامه و بودجه هم ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده، سازمان تامین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است؛ علی‌رغم اقدام معقول مجلس شورای اسلامی همچنان مشکلات مردم حل نشده و باید چاره‌ای اندیشید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد