Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:35:33 GMT

رئیس‌جمهوری موقت پرو انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۳۷۷۲

رئیس‌جمهوری موقت پرو انتخاب شد

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، به دنبال کشمکش های فراوان اعضای کنگره پرو پیرامون انتخاب رئیس‌جمهوری موقت این کشور، سرانجام «فرانسیسکو ساگاستی» قانونگذار ۷۶ ساله تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱ (ششم مرداد ۱۴۰۰) قدرت را به دست گرفت.

به نوشته این رسانه، پس از گذشت یک هفته بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین و همزمان با معضل شیوع گسترده کرونا، این نخستین گام به سوی حل و فصل تنش سیاسی در مسیر انتقال دموکراتیک و مسالمت آمیز قدرت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال برکناری «مارتین ویسکارا» رئیس‌جمهوری پرو به اتهام فساد و «ناتوانی اخلاقی»، «مانوئل مرینو» رئیس‌جمهوری موقت پرو روز یکشنبه (۲۵ آبان) بعد از گذشت کمتر از یک هفته نشستن بر مسند ریاست جمهوری استعفا کرد. این ترک سمت به دنبال آن انجام شد که قانون‌گذاران از او خواستند به خاطر کشته شدن دو نفر در جریان اعتراضات ناشی از برکناری ناگهانی رئیس جمهوری قبلی، استعفا دهد.

رئیس جمهوری سابق پرو که به خاطر تمایل به اصلاحات اقتصادی تا حدی از پشتیبانی مردمی برخوردار بود، قبل از برکناری در نطق تلویزیونی اعلام کرده بود در برابر فشار پارلمان استعفا نخواهد داد،  اما وی که همواره اتهام‌های وارده را رد می‌کرد در نهایت مجبور به پذیرش اتهامات و استعفا شد.

تظاهرات گسترده مردم پرو علیه اقدام کنگره در برکناری ویسکارا و مخالفت آنها با رییس  جمهوری جدید، با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

پرو که از کشورهای آسیب پذیر منطقه آمریکای لاتین محسوب می‌شود که با بیش از ۹۳۸ هزار مبتلا به ویروس کرونا و افزون بر ۳۵ هزار جان باخته، در جایگاه چهارمین کشور آمریکای جنوبی از نظر میزان ابتلا به همه‌گیری قرار دارد.  

برچسب‌ها لیما استعفا اعتراض های خیابانی آمریکای لاتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیما استعفا اعتراض های خیابانی آمریکای لاتین لیما استعفا اعتراض های خیابانی آمریکای لاتین اخبار کنکور رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند

نحوه انتخاب رئیس هیئت‌مدیره پرسپولیس مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با واگذاری باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از شش بانک، به‌زودی (احتمالاً در پایان لیگ برتر) تغییراتی در هیئت‌مدیره این باشگاه صورت خواهد گرفت.

با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است رئیس جدید هیئت‌مدیره پرسپولیس را بانک‌های تجارت و ملت انتخاب و معرفی کنند و حتی صورت‌جلسه‌ای هم در این خصوص به امضای دو طرف رسیده است.

بانک‌های ملت و تجارت هر کدام ۲۰ درصد از سهام پرسپولیس را در اختیار گرفته‌اند و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته شده است.

کد خبر 751017

دیگر خبرها

  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • صمد مرفاوی: به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد / برکناری علی خطیر را به فال نیک می‌گیرم
  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد