Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@08:29:37 GMT

نقطه ضعف بورس در دوران نقاهت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۳۸۳۸

نقطه ضعف بورس در دوران نقاهت

بورس در روز گذشته دو روی مثبت و منفی داشته است. به نظر می‌رسد در معاملات روز سه‌شنبه اگر روی مثبت بورس تقویت شود می‌تواند موجب تدوام رشد شاخص‌های بورس شود و در مقابل اگر روی منفی آن تقویت شود می‌تواند موجب نزول بازار شود. به گزارش پول نیوز، در معاملات روز دوشنبه، بورس توانست چهارمین روز مثبت را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از فعالان بازار معتقدند اگر بورس ۳.۵ روز صعودی پیاپی را پشت سر بگذارد می‌توان آن را تغییر روند بازار به سمت بالا قلمداد کرد. علاوه بر این، کاهش صف‌های فروش و افزایش صف‌های خرید در معاملات روز دوشنبه، معامله‌گران را به تداوم حرکت صعودی بورس امیدوار کرد.
برترین تقاضا‌ها

در پایان معاملات روز دوشنبه ۱۱۵ نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته ۱۲۶ درصد افزایش یافت. در بورس، نماد‌های شپنا (پالایش نفت اصفهان)، بترانس (ایران ترانسفو)، و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین تقاضا را داشتند و در فرابورس بیشترین تقاضا به نماد‌های وهور (مدیریت انرژی امید تابان امید)، رافزا (رایان هم‌افزا) و اعتماد (صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان) اختصاص داشت.
برترین عرضه‌ها

در پایان معاملات دوشنبه، ۱۴۳ نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش نسبت به روز گذشته ۴.۶ درصد کاهش یافت. در بورس بیشترین عرضه به نماد‌های وملی (هلدینگ ملی)، خزامیا (زامیاد) و تپمپی (پمپ‌سازی ایران) تعلق داشت و در فرابورس اوراق مرابحه دولت اراد ۵۳، اراد ۵۴ و اراد ۴۹ برای سومین روز متوالی بیشترین عرضه را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس دوشنبه به نماد‌های بترانس (ایران ترانسفو)، کاما (شرکت باما) و غچین (کشت و صنعت چین چین) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نماد گکوثر (هتل پارسیان کوثر اصفهان) و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی (نماد‌های تملی ۸۰۴ و تملی ۸۰۱) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.
بیشترین کاهش قیمت

بیشترین کاهش قیمت در بورس به نماد‌های خودرویی تعلق داشت. سهام نماد‌های خزامیا (زامیاد)، خوساز (محورسازان ایران خودرو) و خموتور (موتورسازی تراکتورسازی ایران) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس نماد‌های حسیر (ریل سیر کوثر) و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی ۷۱۱، تملی ۷۰۱، تملی ۷۰۴ و تملی ۷۰۲ بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
خروج محدود پول‌های حقیقی از بورس

در معاملات روز دوشنبه بازار سهام تهران ۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی به نماد‌های وپاسار (بانک پاسارگاد)، وشهر (بانک شهر) و صبا (سرمایه‌گذاری صبا تامین) اختصاص داشت.
پیش بینی بورس امروز

هر چند که در معاملات روز دوشنبه بورس توانست با رشد تقاضای معامله‌گران حقیقی، به روند صعودی خود ادامه دهد، اما بازار دو روی مثبت و منفی داشت. در معاملات روز سه‌شنبه اگر روی مثبت بورس تقویت شود می‌تواند موجب تدوام رشد شاخص‌های بورس شود و در مقابل اگر روی منفی آن تقویت شود می‌تواند موجب نزول بازار شود.
روی مثبت بازار سهام

اتفاق مثبت بازار در روز دوشنبه رشد ارزش صف‌های خرید و کاهش ارزش صف‌های فروش بود. ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲۶ درصدی به رقم هزار و ۴۳۷ میلیار تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۴.۶ درصد کاهش یافت.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت تقویت شود می تواند موجب معاملات روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت ارزش صف صف های خرید صف های فروش روی مثبت اگر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته اتفاقی عجیب در حاشیه تمرین پرسپولیس رخ داد و پنالتی‌زدن حسن عبدالکریم برای یکی از دروازه‌بانان این تیم دردسرساز شد.

ماجرا از این قرار بود که در بخش پایانی تمرین و موقع پنالتی‌ زدن حسن عبدالکریم با گلرهای جوان این تیم وارد کل کل می‌شود. او خطاب به یکی از گلرهای جوان پرسپولیس جهت پنالتی‌اش را اعلام می‌کند و مدعی می‌شود حتی در این صورت هم او قادر به مهار ضربه‌اش نخواهد بود. اما شدت ضربه و نوع توپ گیری گلر جوان پرسپولیس باعث می‌شود تا چهار انگشت وی بشکند و او اکنون مجبور به پشت سر گذاشتن دوران نقاهت شود.

حسن عبدالکریم که شوت‌های سهمگین او در لیگ امسال و از زمان پیوستن به پرسپولیس نیز کاملا موردتوجه قرار گرفته، البته بعد از این ماجرا کاملا نگران شده و در چند مرحله نیز طی روزهای اخیر پیگیر اوضاع این گلر جوان شده است.

محمد گندمی گلر 19 ساله پرسپولیس که از رده پایه‌ها در تمرینات تیم بزرگسالان حضور یافته بود، درباره این موضوع اینطور به خبرنگار ما توضیح می‌دهد: چیز خاصی نیست. اصلا نمی‌دانم چطور شد که خبرش به بیرون آمد و دوست هم ندارم درباره‌اش حرف بزنم. شاید یک اتفاق فوتبالی بود. بهتر است درباره‌اش حرف نزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شدت ضربه به شکلی بوده که باعث این اتفاق شده گفت: بله، ضربه که خیلی محکم بود اما شاید جاگیری و اقدام من برای توپ گیری در آن صحنه نیز بی تاثیر نبوده باشد. هر چه بوده تمام شده.

گندمی درباره روند درمانی‌اش نیز گفت: فعلا که گچ گرفته‌ام و منتظرم تا دوران نقاهت تمام شود. فکر کنم حداقل 12 هفته طول بکشد تا بعد از آن گچ را باز کنم. انشاالله مشکلی نیست.

گلر جوان پرسپولیس با اشاره به اینکه عبدالکریم قصدی در این مورد نداشته از پیگیری‌های این مدافع قطری در چند مرحله برای بررسی شرایط نیز صحبت کرد: او واقعا نگران بود. چند مرحله پیگیر حالم شده و مشکلی نیست و بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت برمی‌گردم.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت