Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان عراقی بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از تمام عراق و بستن پایگاههای آنها اصرار دارند و خواهان اجرایی شدن سریع مصوبه پارلمان این کشور در این زمینه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، ائتلاف الفتح عراق اعلام  کرد که اهتمام پارلمان عراق در مرحله آتی بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح عراق بیان کرد: پارلمان تاکنون به قانون انتخابات و تصویب آن و نیز قانون استقراض مشغول بوده است و قوانین مهمی دیگری در حال حاضر وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود اما اولویت اصلی آن بیرون راندن نیروهای آمریکایی و بستن پایگاههای آنها و اجرایی کردن مصوبه پارلمان درباره اخراج این نظامیان است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد: مجلس در نشستی که با مصطفی الکاظمی نخست وزیر برگزار خواهد کرد، موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد تا دولت را وادار به اجرایی کردن مصوبه کند و به سکوت و تعلل دولت پایان دهد.

بررسی دلایل تاخیر در اجرای مصوبه خروج نظامیان آمریکا از عراق

جابر گفت: بیرون راندن نظامیان آمریکایی محدود به استان خاصی نخواهد بود و باید شامل همه پایگاهها در اقلیم کردستان عراق باشد.

وی بیان کرد: دولت باید وارد مذاکرات با کشورهای خارجی به منظور بیرون راندن نظامیان آنها از عراق در راستای اجرایی کردن مصوبه پارلمان و نیز تحویل پایگاههای نظامی عراقی به نیروهای امنیتی عراق شود.

از سوی دیگر کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم گفت: دولت مسئول ادامه نقض حاکمیت ملی و ماندن نظامیان خارجی در عراق است.

وی افزود: دولت باید مصوبه پارلمان را اجرایی کند و همه نیروهای خارجی در اراضی عراق را بیرون کند.

محمد کریم نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق هم بیان کرد: مصوبه پارلمان و ملزم کردن دولت به بیرون راندن نظامیان آمریکایی به موارد فردی یا طایفه و قومیت خاصی مربوط نیست و به حاکمیت عراق مربوط است.

وی افزود: گذشته از آن، بیرون راندن نظامیان آمریکایی نشانگر ارج گذاری به خون شهیدانی است که برای تحقق امنیت و غلبه بر تروریسم جاری شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق بیرون راندن نظامیان آمریکایی مصوبه پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • دُم خروس بیرون زد!
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق