Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@12:51:34 GMT

شهروند؛ ماجرای انتشار دوفیلم عجیب در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۴۲۷۵

شهروند؛ ماجرای انتشار دوفیلم عجیب در فضای مجازی

به گزارش خرداد به نقل از شهروند، شهروند در گزارشی با عنوان از تحقیر و آزار تا قدرت‌نمایی به ماجرای دو ویدیوی تکان دهنده این روزها پرداخته است.این روزنامه نوشت: انتشار تصاویر آزار جنسی دو «کودک کار» به همراه فیلم  دیگری که از تعقیب و گریز با قمه در اتوبان تهران – شمال حکایت دارد، دو فیلم‌ تکان‌دهنده  این روزهای شبکه‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این فیلم‌ها که یکی تلخ بود و دیگری خوفناک، واکنش‌های زیادی به همراه داشت. فیلم‌ها حاوی تصاویری از مرگ اخلاق و انسانیت است. عامل انتشار فیلم نخست پسر جوانی است که نمایندگی مرکزی فروش و خدمات پس از فروش دو محصول خارجی را دارد. پسری به نام در صفحات اینستاگرام.
شهروند ادامه داد: ثبت تصاویر دو پسر کودک کار از سوی یک جوان جنجال به پا کرده است. هوا تاریک است اما کودکان در میان نور چراغ‌های خودرو‌های ایستاده پشت چراغ قرمز خیابان، با موسیقی خودرو این چهره به نام فضای مجازی، درحال رقصیدن هستند تا شاید بتوانند نان بیشتری به سفره ببرند..اما این پایان ماجرا نیست. راننده جوان که خنده‌های بلندی سر داده درخواست دیگری هم دارد. درخواستی که با عنوان مجرمانه کودک آزاری مهر شد و به ثبت رسید. تصاویر پیچ‌وتاب کودکان در میان هیاهوی موسیقی و نور و قهقهه‌های راننده سرمست تلخ است.کودکان اما بار دیگر تن به اجابت خواسته  غیراخلاقی راننده‌می‌دهند.  تصاویر این صحنه‌های غیراخلاقی اما خیلی زود در صفحه پسر جوان که فالوور‌های زیادی هم داشت به اشتراک گذاشته می‌شود. تصاویری تاسف‌بار از سقوط اخلاق.وقتی هجمه به تصاویر این ویدیو افزایش یافت، آزارگر کودکان کار با بستن و پاک کردن عکس‌ها و تصاویر پیجش فیلم دیگری منتشر کرد. او دراین فیلم 16 ثانیه‌ای از مردم در رابطه با انتشار این فیلم غیراخلاقی عذرخواهی کرد و گفت: «همه مردم کشورم به‌خصوص قشر زحمتکش و مستضعف را دوست دارم.»
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در نخستین  واکنش به انتشار این فیلم گفته بود فیلم 2 کودک فال‌فروش آزار دیده تحت پیگیری پلیس قرار دارد . صبح دوشنبه بود که  پلیس فتا خبر دستگیری عامل انتشار این فیلم تلخ و غیراخلاقی را داد.اما انتشار فیلم تعقیب و گریز با قمه در اتوبان تهران – شمال دیگر ویدیو جنجالی و تامل‌برانگیز این روز‌ها بود. فیلمی یک دقیقه‌ای در سیاهی آزادراه.   لنز دوربین یک خودرو پراید را نشان می‌دهد.راننده خودرو مسلح به قمه است. قمه را از شیشه خودرو بیرون آورده است و می‌خواهد مانع حرکت خودرو پشتی شود. خودرویی که این لحظات هولناک را درحالی‌که قصد فرار از این مهلکه را دارد با لنز دوربینش ثبت می‌کند. ثانیه‌ها به سرعت درحال گذر هستند اما راننده 206، خودرو پشتی تصمیم به راندن خودرو جهت خلاف آزادراه می‌کند.راننده 206 که این تصاویر را منتشر کرد گفت: « با خانواده در اتوبان جدید تهران- چالوس  درحال گذر بودیم که دو خودرو راهزن مانع حرکتمان شدند. با قمه و سلاح سرد قصد داشتند به ما حمله کنند. اما ما مجبور شدیم همه اتوبان را به صورت یک‌طرفه فرار کنیم.»ظهر روز جمعه بود که تصاویر این تعقیب‌و‌گریز در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده پخش شد.در بررسی‌های اولیه و استعلام پلاک انتظامی خودروی متهمان مشخص شد، پلاک انتظامی نصب شده متعلق به خودروی پراید نیست و شماره انتظامی جعلی است. درحالی روند دستگیری متهمان ادامه داشت که کسی به‌عنوان شاکی  هم به پلیس مراجعه نکرد.48 ساعت از انتشار این ویدیو می‌گذشت  که هویت واقعی 3 سرنشین خودرو پراید که با استفاده از سلاح سرد، سرنشینان یک خودروی 206 را در آزاد راه «تهران – شمال» تهدید کرده بودند، شناسایی شد.نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهمان صادر شد. 25 آبان ماه بود که تیمی از ماموران پلیس امنیت  به مخفیگاه متهمان  در حوالی شهر قدس اعزام شدند.  ماموران پس از ورود به مخفیگاه متهمان توانستند مردان مجرم را دستگیر کنند.  تیم تحقیق همچنین در خانه متهمان به   چند قبضه سلاح سرد برخورد کردند.متهمان پس از انتقال به پلیس امنیت در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کردند.  این گروه از مجرمان انگیزه خود از تعقیب و گریز شبانه را آینه به آینه شدن خودروها اعلام کردند.  تعقیب و گریزی که با قدرت‌نمایی و چرخاندن سلاح سرد همراه بود.متهمان با صدور قرار میلیاردی از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند. برچسب ها: فضای مجازی

منبع: خرداد

کلیدواژه: فضای مجازی انتشار این فیلم تعقیب و گریز سلاح سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین ،سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: نهم اردیبهشت ماه امسال به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد بلافاصله ماموران کلانتری ۱۶۷ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

مهر در خبری نوشت:وی افزود:پس از حضور ماموران کلانتری دولت آباد در محل مشخص شد سارقان درون یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی آماده سرقت می باشند.

سرهنگ طرهانی در ادامه تصریح کرد: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس، سارقان که متوجه حضور ماموران شده بودند با خودرو به سمت ماموران گرفته و اقدام به فرار نمودند که پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک پلیس هر ۲ سارق زمین گیر و دستگیر شدندکه در بازرسی از آنان آلات و ادوات سرقت کشف که به همراه متهمان به کلانتری منتقل گردیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند و پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به جرم خود به بیش از ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: تا کنون یک مالباخته متهمان را شناسایی که در این راستا پرونده تشکیل و سارقان برای کشف جرائم احتمالی بیشتر تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شدند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه دستگیری این افراد رضایتمندی مردم را در پی داشت خاطرنشان کرد: پلیس با حضور ضربتی در صحنه و انجام پیگیری های لازم جهت دستگیری عاملان جرم و ناامنی، با جدیت با افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند برخورد می کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901075

دیگر خبرها

  • دختربچه تازه عروس برای تبلیغ آرایشگاه زنانه ! + ویدئو
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • استایل عجیب ستاره سیتی: هالند سیبیلو شد! (عکس)
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟