Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ شواهد حاکی از آن است که هنوز اصولگرایان نتوانسته‌اند بر سازوکار واحدی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ به وحدت برسند و علاوه بر این نشانه‌های دقیقی هم از وحدت ایشان بر نامزد یا نامزد‌های انتخاباتی دیده نمی‌شود. یکی از ابهاماتی که هنوز وجود دارد این است که آیا محمدباقر قالیباف که این روز‌ها بر کرسی ریاست‌مجلس تکیه زده است در انتخابات سال آینده شرکت می‌کند یا خیر یا حتی ابراهیم رئیس که ریاست قوه قضائیه را برعهده دارد تمایل به حضور در ۱۴۰۰ دارد یا خیر؟ و آیا اساسا این اتفاق محتمل است که ترکیب قالیباف-رئیسی که در سال۹۶ شاهد بویدم بازهم تکرار شود؟

ناصر ایمانی درباره این موضوع گفت: «من تصور می‌کنم که ورود آقای رئیسی به انتخابات۱۴۰۰ بسیار بعید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اکنون مسئولیتی مهم در اختیار دارد و تازه ابتدای کارش هم هست و بعید به نظر می‌رسد که تمایل به شرکت در انتخابات داشته باشد و حتی بعید است رهبری هم با ورود او به انتخابات موافقت کنند، اما درباره آقای قالیباف موضوع قدری متفاوت است. آقای قالیباف تا اینجای کار بنای حضور در انتخابات را ندارد مگر آنکه آرایش نیرو‌های سیاسی به گونه‌ای شود که او احساس ضرورت برای نامزدشدن کند».

او ادامه داد: «واقعیت این است که انتخابات۱۴۰۰ از جهات مختلف بسیار بااهمیت‌تر از انتخابات‌های پیشین است، زیرا هم از نظر داخلی مشکلات زیادی وجود دارد و هم از جهت رخداد‌های خارجی دولت آینده ایران بسیار مهم خواهد بود. در حال حاضر به زعم من آقای قالیباف تمایلی به نامزدشدن ندارد مگر آنکه نامزد چشم‌گیری که بتواند برای منافع ملی مفید باشد، حضور پیدا نکند و در آن شرایط قالیباف از سر ضرورت حاضر شود، اما با همه این‌ها بسیار بعید است که آقای رئیسی بیاید».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پریس که آیا این احتمال وجود دارد که هر دوی این دو شخصیت باهم بیایند، اظهار کرد: «حتما این دو شخصیت مانند سال۹۶ باهم در عرصه انتخابات حاضر نمی‌شوند. تردید نکنید که اگر آقای قالیباف نامزد شود، آقای رئیسی قطعا نخواهد آمد و بالعکس به فرض محال که آقای رئیسی هم بیاید حجت تمام می‌شود و بی‌تردید آقای قالیباف نخواهد آمد».
بیشتر بخوانید: دوقطبی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ قابل تصور است؟او در تحلیل کنش انتخاباتی جبهه پایداری هم تصریح کرد: «من استراتژی اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۶ و انتخابات مجلس سال۹۸ را قبول ندارم و باور دارم برای وحدت مسیر اشتباهی را رفتند. در این میان جبهه پایداری به شورای ائتلاف در سال۹۸ نپویست و عملا در اجماع اصولگرایان شرکت نکرد بلکه در لحظات پایانی تبلیغات انتخاباتی به یک وحدت نسبی بر لیست مشترک پیوست. در انتخابات سال آینده هم این احتمال وجود دارد که پایداری با اصولگرایان ائتلاف نکند. همچنین معلوم هم نیست که اولا آقای جلیلی نامزد انتخابات نامزد شود یا خیر و از سوی دیگر مشخص نیست که پایداری او را به عنوان نامزد خود معرفی کند. به بیان دیگر ممکن است پایداری از نامزدی غیر از جلیلی حمایت کند».

ایمانی در پایان در خصوص رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات۱۴۰۰ هم گفت: «اصلاح‌طلبان اساسا سیاست‌های انتخاباتی‌شان بر اساس دعوت مردم به عقلانیت و کارآمدی نیست و صرفا با ایجاد دوقطبی‌های کاذب در انتخابات حاضر می‌شوند؛ اکنون هم تمایل دارند با ایجاد دوقطبی جنگ و صلح یا مذاکره-مقابله سرمایه اجتماعی وارد انتخاب شوند، اما در این دوره کار آن‌ها بسیار سخت است، زیرا سرمایه اجتماعی‌شان با صندوق انتخابات قهر کرده‌اند. در سال۹۶ هم دیدیم که با دوگانه‌سازی دیو و دلبر از آقای رئیسی و روحانی انتخابات را پیش بردند که البته خود آقای روحانی هم در ایجاد چنین دوگانه‌ای نقش مهمی داشت. حالا هم با پیروزی آقای بایدن در انتخابات آمریکا می‌خواهند دوگانه جنگ و صلح را کوک کنند که باتوجه به ناامیدی سرمایه اجتماعی‌شان کار سختی برای تحقق چنین دوگانه‌ای در پیش رو دارند». منبع: نامه نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری آقای قالیباف آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های راه یافته به دور دوم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که امروز ششم اردیبهشت ماه در صدا و سیمای لرستان برگزارشد، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صدا و سیمای استان و معرفی نامزد‌ها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهد بود.

استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزد‌ها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

مدیرکل صدا و سیمای لرستان هم در این مراسم از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبرداد.

علیرضا شیروی افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی اظهارداشت: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان، در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

وی سی مراسم ضمیمه می شود...

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند