Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن بلخاری با پیوستن به پویش کتابخوانی ملی گفت: خوانش آثار مولانا، غزالی، ابن سینا، شیخ اشراق و دیگر حکما را که فرزانگی ایران اسلامی را در جهان نمایان کردند برای مطالعه توصیه می‌کنم. حسن بلخاری رئیس انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران، پژوهشگر برجسته هنر و زیبایی شناختی با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آغاز شده است، گفت: اساس زندگی من بر پایه کتاب و کتابخوانی بنا شده است و همواره این دیدگاه را داشته ام که باید مطالعه کرد، سخن و مطلب نوشت و اگر فرصتی باقی ماند به امور دیگر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اوصاف کتاب برای من یک اصل است.

بلخاری ادامه داد: براساس دیدگاه مولانا، عرفا و حکیمان انسان‌هایی هستند که نفس و جان خود را پاک و تزکیه می‌کنند به همین دلیل خوانش مثنوی را پیشنهاد می‌کنم. زیرا حکیمانه و اندیشه ورز است و از زبانی زیبا و عمیق برخوردار است.

این پژوهشگر ادامه داد: آثار دیگری که در این قلمرو می‌توان برای مطالعه پیشنهاد داد، کتاب «احیاءالعلوم» و به ویژه «کیمیای سعادت» است که محمد غزالی برای ما فارس زبان‌ها نوشته شده است.

رئیس انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران افزود: برای آشنایی با اندیشه‌های هنری این مشاهیر بزرگ ۲ اثر را به لطف و عنایت خداوند به تحریر درآوردم که یکی از آن‌ها کتاب «عکس مه رویان، خیال عارفان» از انتشارات فرهنگستان هنر است که در این کتاب حکمت هنر مولانا به تفصیل شرح داده شده است. کتاب دیگر «خیال ذوق و زیبایی در آرای امام محمد غزالی» نام دارد که شرح و بیان آرای حکمت هنری یا فلسفه هنری امام غزالی در موسیقی، معماری، قوه خیال به تفصیل آمده است.

حسن بلخاری اضافه کرد: در پویش ملی کتابخوانی ملی خوانش آثارمولانا، غزالی، ابن سینا، شیخ اشراق، حکیمان و عرفای بزرگی را که فرزانگی ایران اسلامی را به بهترین وجه در ایران و جهان آواز دادند برای مطالعه توصیه می‌کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن بلخاری کتابخوانی عرفا عرفان حسن بلخاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد