Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس،  محمدباقر قالیباف در دیدار اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس اظهارداشت: زنان تحصیلکرده، زنان با سطح علمی بالا، فعالان زن در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی، زنانی که در عرصه‌های مدیریتی موثر هستند همه مصادیقی از فعالیت مستقیم زنان در عرصه اجتماع هستند که البته در این زمینه باید این فعالیت‌ها تقویت شود و البته آسیب‌های این حوزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جامعه مهمترین سلول خانواده است. ما باید برای هر کار اجتماعی یا فرهنگی و حتی اقتصادی باید تمرکز اصلی خود را بر خانواده قرار دهیم. خانواده اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود.

قالیباف اضافه کرد: علیرغم اینکه وضعیت خانواده در یک نگاه روندی در طول سال‌های اخیر دچار چالش شده است اما در عین حال جایگاه خانواده در جامعه ایرانی بسیار خوب است. یعنی در جامعه ایرانی خانواده نهادی قدرتمند محسوب می‌شود. یعنی روابط بین اعضای خانواده همچنان از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده در جامعه ایرانی اکنون یک فرصت بسیار بزرگ است که بر پایه آن می‌توان بسیاری از زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی را اصلاح کرد، افزود: زن بعنوان همسر و مادر می‌تواند محور خانواده را کنار هم نگه دارد، زندگی خانواده را روح ‌دهد، خانواده را حفظ کند و جهت دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانوان در هر منظر و حوزه‌ای از آقایان موفق‌تر هستند، گفت: بانوان در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی، عدالت‌پروری، کاهش فساد، نظم، مسئولیت‌پذیری و سالم‌سازی محیط نسبت به آقایان موفق‌تر بوده‌اند.

قالیباف خطاب به اعضای فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش شما ۱۶ نفر گذاشته شده است، افزود: اصلاح جامعه و پیشرفت کشور، انقلاب و نظام در موضوع خانواده خلاصه می‌شود و زنان محوریت خانواده را تشکیل می‌دهند.

وی خطاب به اعضای فراکسیون زنان، گفت: شما در درون مجلس بیش از ۱۶ نفر هستید و بار سنگین پیگیری مباحث۵۰ درصد جمعیت کشور فارغ از نگاه جنسیتی بر دوش شما است.

ضرورت ایجاد همگرایی میان نمایندگان زن مجلس

قالیباف بر ضرورت ایجاد همگرایی میان نمایندگان زن مجلس تاکید کرد و گفت: نیاز است با هم بر روی یک موضوع اتفاق نظر داشته باشید؛ معتقدم که فراکسیون زنان می‌تواند محور تحول مجلس را به عنوان نماینده در درون مجلس، تحول در حوزه مربوط به خانواده را در سطح کشور و همچنین در حوزه آسیب‌های حوزه زنان مانند زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، دختران یتیم، زنان معلول و کهنسال دنبال کند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که به زنان ظلم کند پیشرفت نمی‌کند خطاب به نمایندگان یادآور شد: بار مسائل زنان بر دوش شما است البته وظیفه من هم نسبت به سایر نمایندگان بیشتر است؛ انقلابی‌گری منزلت است و باید نمایندگان به ویژه شما ۱۶ نماینده زن برای رفع مشکلات حوزه زنان تلاش و همت کنید و من هم به سهم خودم به عنوان یک نماینده پای کار هستم و شما را حمایت می‌کنم و تقاضا دارم انسجام خودتان را حفظ کنید و انسجام جز با گذشت امکانپذیر نیست و بزرگ و بزرگ منشی به گذشت است و اگر به فکر انسجام هستید باید از حق مسلمتان برای انسجام فراکسیون گذشت کنید.

مباحث خانواده و زنان را هرگز با سازوکارهای دولتی پیش نبرید

قالیباف از اعضای فراکسیون زنان مجلس خواست که در حوزه بیرون مجلس مباحث خانواده و زنان را هرگز با سازوکارهای دولتی پیش نبرند، تصریح کرد: البته از امکانات دولت استفاده کنید اما سیستم را دولتی نکنید؛ هر موضوعی را که از مردم گرفتیم و به دولت دادیم با مشکل مواجه شدیم؛ قدرت جمهوری اسلامی در حال حاضر وابسته به موشک‌ها نیست بلکه در گرو قلب و دل مردم است.

از قانونگذاری و نظارت غفلت نکنید و حداکثر استفاده را ببرید

قالیباف بر ضرورت استفاده از ظرفیت بنیاد خانواده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تاکید کرد و خطاب به اعضای فراکسیون زنان مجلس، گفت: از ظرفیت‌های بنیاد استفاده کنید زیرا می‌تواند شروع کار شما برای بخش مردمی باشد تا در بخش‌های مختلف کار را پیش ببرید و این حرکت را خارج سیستم دولتی انجام دهید؛ فرصت طلایی دست شما است و نیاز است از قانونگذاری و نظارت غفلت نکنید و حداکثر استفاده را ببرید و از بانوانی که دستشان به هیچ جا نمی‌رسد حمایت کنید؛ چشم امید مردم مناطق محروم  به ما است و باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فراکسیون زنان محمد باقر قالیباف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فراکسیون زنان محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی فراکسیون زنان محمد باقر قالیباف اخبار کنکور اعضای فراکسیون زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره انسانی مردم کرمان در حمایت از طرح نور پلیس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری اجتماع و زنجیره انسانی خودجوش مردم کرمان در حمایت از دادستانی و نیروهای انتظامی خبر داد. - اخبار استانها -

حسین انجم شعاع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان،این روزها در سطح کشور شاهد اجرای طرحی به نام طرح نور برای مقابله با هنجارشکنی‌های مربوط به حوزه حجاب و عفاف هستیم، اظهار داشت: اجرای این طرح مدتی است که از سوی نیروی انتظامی با همراهی قوه قضائیه و گروه‌های جهادی و مردمی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با حمایت گسترده مردمی همراه شده و نتایج قابل توجهی نیز به دنبال داشته است، گفت: در جامعه اسلامی، علوی و اهل‌بیتی ما همیشه بحث حجاب و عفاف زنان و دختران مورد تاکید بوده و یکی از مسائل مهم جامعه ایرانی و اسلامی ما بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام انقلاب بعد از شکست در عرصه‌های مختلف، سنگر عفاف و حجاب را نشانه گرفته‌اند و با جنگ رسانه‌ای در تلاش هستند تا جامعه اسلامی‌ایرانی ما به ویژه زنان و دختران را از هویت و اصالت خود دور کنند، ادامه داد: دشمن امروز به دنبال فرو ریختن کرامت انسانی و بنیان خانواده‌های ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان است، افزود: زنان و دختران ما در طول تاریخ همواره در تلاش بودند که عفت و حجاب و هویت و اصالت خود را حفظ کنند و اجرای این طرح در واقع صیانت از حقوق بانوان است.

انجم شعاع با اشاره به اینکه عفت زنان و دختران ایرانی همیشه زبانزد بوده است و همین زنان پاکدامن و اصیل ایرانی هستند که در دامن خود فرزندانی خوب را پرورش دادند که حافظ این کشور و اسلام بودند، گفت: دشمن به درستی فهمیده که اگر بخواهند به این جامعه و کشور آسیب برسانند باید هویت، اصالت و عفت را از زنان و دختران ایرانی بگیرد.

وی با بیان اینکه هنجارشکنان کف خیابان، هم به خود و هم به جامعه و حریم خانواده‌ها ضربه و آسیب می‌زنند و باید در برابر آنها ایستاد، افزود: مردم دیار حاج قاسم همیشه پایبند و عامل به ارزش‌ها بوده و هستند و تنها تعداد کمی افراد غافل را در جامعه مشاهده می‌کنیم که از هویت و اصالت خود دور شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به حمایت مردم دیار حاج قاسم از طرح نور، بیان کرد: اجتماع و زنجیره انسانی خودجوش مردم کرمان عصر امروز همزمان با نماز مغرب و عشا در حمایت و تقدیر از دادستانی، نیروهای انتظامی، گروه‌های جهادی و مردمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • محمد مهاجری: قالیباف، هاشمی رفسنجانی نیست که رئیس نشود استعفا دهد /از نمایندگی انصراف دهد عملا تمام خواهد شد
  •  مسکن کارگری در راه است؟
  • سند راهبردی امور زنان در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد
  • خبر خوب به متقاضیان خانه؛ مسکن کارگری در راه است؟
  • تشکیل زنجیره انسانی مردم کرمان در حمایت از طرح نور پلیس
  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟