Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین گفت: محققین پارک علم و فناوری استان قزوین و دانشگاه علوم پزشکی قزوین موفق به دستیابی به دانش فنی تولید داروی آیورمکتین در داخل کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی مافی در این باره اظهارداشت: محققین پارک علم و فناوری استان قزوین و دانشگاه علوم پزشکی قزوین موفق به دستیابی به دانش فنی تولید داروی آیورمکتین در داخل کشور شدند و پس از طی مراحل علمی و کسب مجوزهای لازم، با همکاری شرکت داروسازی البرزدارو اقدام به تولید اولیه این دارو کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مطالعات کار آزمایی بالینی دارو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ۵ بیمارستان استان قزوین و خوزستان انجام شده است. 

مافی تصریح کرد: نتایج این طرح موید اثربخشی چشمگیر این دارو در کاهش مدت زمان بستری، کوتاه کردن زمان نیاز به اکسیژن کمکی، بهبود فاکتورهای خونی و همچنین کاهش بسیار چشمگیر میزان مرگ و میر بوده است.

مافی یادآورشد: این دارو از طریق مهار اتصال پروتئین های ویروس به گیرنده ACE2، مهار کمپلکس ایمپورتین و در نتیجه حفظ ایمنی سلولی، مهار آنزیم RDRP و HELICASE و در نتیجه مهار تکثیر ویروس اثر ضد ویروسی خود را اعمال می کند.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین گفت: مطالعات اثر پیشگیرانه این دارو بر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و نیز اثر ایمونومدولاتوری آن در حال انجام است و تا این لحظه اثربخشی بسیار خوبی بخصوص در بیماران سرپایی از خود نشان داده است.

وی بیان کرد: همچنین این دارو موفق به اخذ مجوز سازمان غذا و داروی کشور شده و مقدمات تولید آن در شرکت داروسازی البرز دارو فراهم شده و به زودی در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر این دارو در کمیته علمی ستاد ملی کرونای کشور ارائه شده و در انتظار تأیید نهایی جهت پیوستن به پروتکل درمانی کشور توسط این ستاد است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین استان قزوین پارک علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد