Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از کمبود پزشک متخصص عفونی برای معالجه بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، محسن عظیمی‌نژاد اظهار داشت:از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۰ میلیون دلار تجهیزات پیشرفته پزشکی از وزارتخانه برای نیشابور جذب شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: در طول دوران شیوع کرونا تاکنون هیچ گونه قطعی و یا کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های نیشابور اتفاق نیفتاده؛  فقط در هنگام تزریق اکسیژن جدید به تانکر بیمارستان ۲۲ بهمن، لحظاتی دستگاه اکسیژن‌ساز قطع و به جای آن از کپسول‌های اکسیژن‌رسانی برای تنفس‌دادن به بیماران استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی‌نژاد گفت: تاکنون برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران‌ کرونایی در نیشابور بیش از ۲۰۰ کپسول بزرگ اکسیژن، یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰  لیتری و همچنین یک تانکر اکسیژن به ظرفیت ۱۰ تن خریداری و نصب شده و در حال خریداری دستگاه دوم اکسیژن ساز نیز هستیم.

وی ادامه داد: طی رایزنی با وزیر بهداشت، ساختمان اداری ستاد معاونت بهداشت برای رفع کمبود فضاهای درمانی به بیمارستان بستری کرونایی‌ها تبدیل شده و  بودجه این کار از طریق وزارت‌خانه نیز تامین شده که این امر تا پایان دی ماه محقق خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: تنها راه علاج عبور از این وضعیت سیاه کرونایی، پیشگیری، اطلاع‌رسانی دقیق و بازدارندگی است که استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای داوطلب با سه هدف آگاه‌سازی، حساس‌سازی جامعه و اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار واقع شده است.

عظیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر به سمت پیشگیری این بیماری پیش نرویم، از دو ماه آینده، میزان ‌روزانه فوتی‌های کرونایی کشور به ۸۵۰ نفر خواهد رسید.

وی افزود: تشکیل کمیته رسانه از ویژه برنامه‌های این دانشکده در راستای آگاه‌سازی مردم برای مقابله با این ویروس منحوس است، این کمیته می‌تواند با آگاه سازی و دعوت مردم به آرامش، از کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، بخواهد سریع‌تر به بیمارستان مراجعه و درمان خود را نیز زودتر آغاز کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود پزشک متخصص در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور از پزشکان متخصص به ویژه متخصص عفونی، تقاضا می‌شود به کمک بیماران بشتابند. تمام‌آمارهای مراجعه، بستری و فوتیهای روزانه کرونایی در شهرستان نیشابور به صورت دقیق و روزانه اطلاع رسانی می‌شود.

 عظیمی‌نژاد بیان کرد: شهرستان نیشابور ۵ برابر سهمیه شهرستان‌های کشور، توانسته است داروهای بیماران کرونایی را تهیه کند و خوشبختانه در این زمینه با کمبود دارو  مواجه نیستیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور کمبود متخصص عفونی عظیمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد