Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا به مناسبت سالروز بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی (ره) و به منظور معرفی مشاهیر و مفاخر بزرگ کشورمان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به شخصیت و آثار علامه طباطبایی» به زبان انگلیسی در رسانه‌ها و شبکه‌های خبری هُملند، جورنالیست‌های آفریقا، اخبار آفریقا، مطالعات فرهنگی ایران و آفریقا، صفحات مجازی اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک، تلگرام، واتس آپ و … منتشر و به نشانی‌های الکترونیکی چهارصد فرهیخته اوگاندایی اعم از نویسندگان، اساتید، دانشجویان، رؤسای دانشگاه‌ها و ائمه جمعه ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله، جزئیاتی از شخصیت علامه طباطبایی از جمله طفولیت و توفان حوادث، اساتید، بازگشت به تبریز، هجرت به قم، ارادت به اهل البیت (ع)، شرح صدر، اخلاص، تعبد و بندگی، اخلاق در منزل و جامعه، شناخت مقتضیات زمان و مکان، فعالیت‌های علمی، شاگردان علامه، ابعاد علمی، تفسیر، فلسفه، عرفان، فقه و اصول، ریاضیات، حدیث، ادبیات، خصوصیات اخلاقی، فعالیت‌های اجتماعی، نقش در سازندگی حوزه علمیه قم، مبارزه با رژیم استبداد در راه ایجاد حکومت اسلامی، دلسوزی برای مسلمانان فلسطین، تلاش برای اتحاد مسلمانان، گفت وگوی علامه با هانری کربن و … تشریح شده است.

در بخشی از این مقاله، ضمن تبیین نقش برجسته علامه طباطبایی در گسترش اسلام ناب و فلسفه اسلامی در دنیا آمده است: علامه طباطبایی حکیم، مفسر قرآن مجید، اسلام شناس و فقیه، دانشمندی آگاه به زمان، فیلسوف شرق و غرب، مسلط به ادبیات، کلام، نجوم، هیأت و ریاضیات بود و دارای ده‌ها اثر دینی، علمی، اجتماعی و … در زمینه‌های مختلف، که هر یک از آن‌ها گواه صادقی بر احاطه و عظمت مقام علمی ایشان است.

نویسنده این مقاله، جزئیاتی از کتاب تفسیر المیزان به عنوان برجسته‌ترین اثر قرآنی، دینی و علمی و همچنین کتاب‌های اصول فلسفه و روش رئالیسم، فلسفه اسلامی، اسلام و انسان معاصر، خلاصه تعالیم اسلامی را بیان کرده و آورده است: علامه طباطبایی در توسعه مبانی اصیل معارف قرآنی و اسلامی در جهان اسلام نقش حیاتی ایفا کرد.

کد خبر 5073681

منبع: مهر

کلیدواژه: علامه طباطبایی اوگاندا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی داود فیرحی قرآن کریم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی علامه طباطبایی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیامبر اکرم ص حوزه علمیه قرآن حرم حضرت عبدالعظیم درگذشت چهره ها داوود فیرحی مجمع جهانی صلح اسلامی علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه22 از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه 22 خبر داد و گفت : ویژه برنامه صادق آل عبا در روز شنبه 15  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از میدان المپیک با تلاوت قران کریم  توسط قاری ممتاز دکترحسین جعفری شروع خواهد شد پس از آن  ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی خواهد کرد. 

تنها در ادامه افزود:دسته های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک  به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه خواهد داشت . همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه  مستقر است. 

شایان ذکر است، این برنامه به همت فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه22،پایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود. 

وی یاد آور شد؛ دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند روز شنبه15 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به میدان المپیک منطقه22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند