Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نادر میرزایی روز سه شنبه در تشریح جزئیات طرح یاس، افزود: این طرح با بهره گیری از ظرفیت‌های بین بخشی و فرابخشی که به واسطه آن فرد، خانواده و جامعه در ابعاد مختلف فردی، روانشناختی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی به توانمندی‌های مطلوب نائل می‌گردند، اجرا می‌شود.
وی افزود: در این طرح از ظرفیت افراد مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان نیروهای امدادی و داوطلب و همچنین از بسترهای موجود در نظام آموزشی هلال احمر برای ارائه آموزش در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد آموزش دیده در خانه‌های هلال در سطح استان استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی افزود: بدون شک این اقدام موجب ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین افراد و همچنین ایجاد شبکه‌های فعال مدیریت بحران با تأکید بر ظرفیت اجتماع و محوریت جامعه خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح یاس، اقدامی مشترک به منظور ارائه آموزش به دختران مورد حمایت در مورد شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی است، افزود: از این ظرفیت در نهایت در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد و افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در مرحله نخست، خود، در مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله‌ را از بحران نجات دهند.
میرزایی اشاره کرد: ارائه آموزش‌های اجتماع محور و تعامل دختران مددجوی ۳۰ تا ۴۰ سال با هلال احمر، توان انجام کار مشارکتی و تاب آوری را در بعد محلی، فارغ از مزیت‌های مرتبط به مواقع بحران افزایش می‌دهد و در روند عمومی نیز توانمندسازی اجتماعی، ارتباطی - آموزشی و فرهنگی آنها را در پی دارد.
وی مکان اجرای این طرح را در خانه‌های هلال استان بیان کرد و یادآور شد: این خانه‌ها با ساختار داوطلبی در سطح محلات، شهرها و روستاها راه اندازی شده اند و وظیفه اداره کردن آنها با داوطلبان، خیران، نیکوکاران و واقفان است.
میرزایی ارتقای حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را در عرصه‌های اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های جمعی را یکی از اهداف طرح یاس عنوان کرد و افزود: ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح، ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبان در خصوص امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آنها و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی از اهداف دیگر این طرح است.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) و تلاش‌های جوانان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر بتوانیم طرح ملی یاس را عملیاتی کنیم و خانه‌های هلال در روستاها و مناطق کمتر برخوردار شهری در راستای پویایی و پیشرفت اعضا و آحاد جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری  ایفا نمایند.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی استان قزوین سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی استان قزوین سازمان امداد و نجات هلال احمر کمیته امداد امام خمینی استان قزوین سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور کمیته امداد امام خمینی خانه های هلال هلال احمر طرح یاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.
وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.
کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل