Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از استعلامات مطرح شده به معاونت حقوقی قوه قضائیه، قضات سوالی را پیرامون تیراندازی ارائه کردند که به شرح زیر است:

شخص «الف» در یک نزاع خانوادگی با اسلحه به سمت شخص «ب» تیراندازی می‌کند؛ لیکن تیر به سرنشین خودرویی که به طور اتفاقی از آن محل عبور می‌نماید اصابت کرده و موجب مرگ وی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع قتل چیست؟

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه:

در فرض استعلام که شخص «الف» طی نزاع خانوادگی با سلاح به طرف شخص «ب» تیراندازی می‌کند و گلوله با اصابت به سرنشین خودرویی که به طور اتفاقی از محل عبور می‌کرده، موجب مرگ وی می‌شود، چنانچه قاضی رسیدگی‌کننده با لحاظ اوضاع و احوال حاکم بر قضیه از قبیل شلوغی محل و میزان تردد افراد و وسایل نقلیه، تقصیر مرتکب را احراز کند، قتل از نوع شبه عمد موضوع ماده ۲۹۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ است و در صورت عدم احراز هیچ‌گونه تقصیری از سوی مرتکب، اقدام وی قتل خطای محض موضوع ماده ۲۹۲ قانون پیش‌گفته است. به هر حال تشخیص نوع قتل و تقصیر یا عدم تقصیر مرتکب، امری موضوعی است که با توجه به محتویات پرونده، دفاعیات متهم و غیره با قاضی رسیدگی‌کننده است.

کد خبر 5073672 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت حقوقی قوه قضاییه قانون مجازات اسلامی تیراندازی ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی گردشگری قوه قضاییه شورای شهر وضعیت راهها وضعیت معابر تذکر به شهردار تهران کشف مواد مخدر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است

کاخ سفید رسما اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی حین سخنرانی‌های خود مرتکب شده است؛ در چهار ماه اول سال، اشتباهات بایدن تقریباً در هر سخنرانی او اصلاح می‌شد.

کارکنان ارتباطات اغلب اظهارات رسمی بایدن را تصحیح، بسط یا اصلاح می‌کنند تا آنها را با سیاست رسمی کاخ سفید یا در برخی موارد با واقعیت همسو کند. در چندین مورد، بیانیه‌ها باید تغییر می‌کردند تا دقیقاً معنای مخالف آنچه بایدن گفته بود، منتقل شود.

کاخ سفید بین ۱ ژانویه تا ۲۴ آوریل، ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و گفتگو با خبرنگاران را رسماً به روز کرد و حداقل ۱۴۸ بار سخنان رئیس جمهور را با صدای بلند تصحیح کرد. برخی از تغییرات شامل اصلاح نام ها، تاریخ‌ها و نام سازمان است.

در موارد دیگر، افعال یا معنای بیانیه بایدن تغییر کرده است. کلماتی که او نگفته بود، اما مقامات کاخ سفید معتقد بودند باید گفته می‌شد نیز به رونوشت‌ها اضافه شد.

از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن او بار‌ها حرکات عجیبی از خود نشان داده است. پس از گاف‌ها و اشتباهات کلامی و رفتاری جو بایدن که او را به عنوان «ماشین گاف» مشهور کرده، وضعیت سلامتی بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر سلامتی این رئیس جمهور ۸۲ ساله افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ستاره بارسا: باخت جلوی خیرونا تقصیر من بود
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • پسورد و حقایق جالب آن