Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:22:33 GMT

اعضای یک بیمار مرگ مغزی خلخالی اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۵۶۰۵

اعضای یک بیمار مرگ مغزی خلخالی اهدا شد

پرویز وکیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بامداد امروز سه‌شنبه هفتمین اهدای عضو استان اردبیل در سال ۹۹ از یک بیمار مرگ مغزی شده ساکن خلخال برای اهدای عضو به تهران اعزام شد. 

رییس مرکز بهداشت خلخال اظهارداشت‌: مرحوم خداداد حسینی ۵۱ ساله اهل و ساکن روستای آق‌باغ کرد از توابع بخش مرکزی شهرستان‌ خلخال که به دنبال خونریزی مغزی، در تاریخ ۱۸ آبان ماه امسال از بیمارستان امام خمینی خلخال به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شد که با تلاش پزشکان متخصص تخلیه خون از جمجمه با موفقیت انجام شد، ولی چند ساعت پس از عمل جراحی وضعیت بالینی بیمار بحرانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیلی افزود: با پدیدار شدن علایم مرگ مغزی در بیمار، این علایم توسط پزشکان متخصص بیمارستان و پزشکی قانونی استان تایید شد.

وی بیان کرد: طبق پروتکل‌های موجود به‌دلیل شیوع کرونا، از بیمار تست PCR اخذ شد که منفی بود و در طول یک روز خانواده مرحوم حسینی رضایت به اهدای عضو دادند و با توجه به گذشت بیش از یک روز از تست PCR اولیه، دوباره این تست انجام شد که در مرحله دوم هم این تست منفی بود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم جهت انتقال بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو به تهران صورت گرفت و وی بامداد امروز بیمار به تهران اعزام شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال اظهارداشت: اهدای اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی شده از جمله  قلب، کلیه و کبد این بیمار در حال انجام است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل خلخال استان اردبیل اخبار کنکور بیمار مرگ مغزی اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت

طراح این درب با بیان اینکه پیکره چوبی این درب از بهترین چوب‌های چنار سفید، قرمز و چوب گردو، گیلاس، سرخدار و استخوان شتر تهیه شده گفت: این درب، تلفیقی از هنر سنتی و مدرن است.

 فرهاد متین فر مدت زمان ساخت این درب چوبی را ۷ ماه دانست و افزود: در این مدت، ۵ ماه کار دست و ۱۲۰۰ ساعت کار دستگاهی انجام شده است.

متین فر گره چینی بدون چسب و میخ با رنگ‌های طبیعی چوب را از جمله ویژگی‌های این درب بیان کرد.

 متین فر با بیان اینکه خطاطی‌های روی کار را استاد موحد انجام داده گفت: آیه «هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب والشهادة» در سر درب آن نقش بسته است.

این درب قرار است همزمان با دهه کرامت در ورودی رواق دارالولایه مقابل روضه منوره حرم مطهر رضوی نصب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری