Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@13:22:25 GMT

رونمایی از کیت واقعی ایرانی تشخیص سریع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۵۹۰۴

رونمایی از کیت واقعی ایرانی تشخیص سریع کرونا

مراسم رونمایی از کیت ایرانی تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا امروز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری، محمدرضا مخبر دزفولی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران برگزار شد. 

سید سجاد مروجی مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در این مرحله کیت تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا را تولید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این کیت امروز با حضور مسوولان رونمایی شد و روانه بازار هم خواهد شد. 

مروجی خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته که کرونا شروع شد، کار در بحث کیت های تشخیصی کرونا را آغاز کردیم و سپس تولید نسل جدید کیت تشخیصی آغاز شد. این کیت ظرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می تواند شناسایی افراد مبتلا را انجام دهد.

وی بیان داشت: این کیت می تواند زنجیره بیماری را قطع کند و به عبارتی در بیماریابی نقش بسیار بااهمیتی دارد. 

مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت با تاکید براینکه این فناوری توسط محققان ایرانی به دست آمده است، گفت: شرکت سلامت الکترونیک برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در چند ماه گذشته به کار تحقیق و پژوهش در حوزه کیت های تشخیصی کرونا روی آورد.

وی افزود: این کیت عملکرد مشابه تست های تشخیصی پی سی آر  دارد.

مروجی در مورد تفاوت این محصول با کیت های معمولی گفت: این کیت برای بیماران سرپایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و دسترس پذیری افراد در مناطق دوردست و محروم در نقاط مختلف شهری را فراهم می کند.

وی ادامه داد: این کیت قیمت بسیار پایین تری در مقایسه به کیت های موجود در بازار دارد و قیمت آن حدود ۳۰ درصد کیت پی سی آر در بازار است. این محصول فناورانه می تواند صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

47231 کد خبر 1456497

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا اسحاق جهانگیری ستاد ملی مقابله با کرونا داروی کرونا دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، تصمیم گرفته است در پرونده حادثه امنیتی روز جمعه، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد در پی تماس های مکرر از سوی رسانه های فرانسوی که علاقمند بوده اند در باره موضع سفارت در خصوص پرنده قضایی باز شده علیه فردی که در تاریخ جمعه ۱۹ آوریل ۱۴۰۳، با به تن کردن یک جلیقه انفجاری غیر واقعی، به یکباره وارد بخش کنسولی سفارت ایران شده و برای چند ساعت باعث بوجود آمدن فضایی از ارعاب شد و با توجه به سن نامبرده و شکنندگی وضعیت روحی روانی و جسمانی وی و با توجه به این که وی عامل آتش زدن بخش کنسولی سفارت در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز بوده است، سفارت بر این اعتقاد است که این فرد ایرانی الاصل، به رغم اقدام جنایی اش، شخصا قربانی فضای ایران هراسی بوجود آمده و ترویج شده از سوی افراد، گروه ها و لابی های ضد ایرانی است و در نتیجه ، منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، سفارت تصمیم گرفته است در این پرونده در دست بررسی ، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

سفارت امیدوار است این تصمیم - که نشان میدهد نمایندگی های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان، قبل از هر چیز، و صرف نظر از باورهای ایرانیان، به عنوان " کانون " های واقعی خانوادگی برای همه ایرانیان، می باشد- به این فرد اجازه خواهد داد خود را باز یابد و به زندگی عادی برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی