Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آلمانی در گزارشی از عزم راسخ "جو بایدن"، برای توقف کامل پروژه گازی نورد استریم ۲ بر خلاف آنچه بسیاری سیاستمداران آلمانی تصور می‌کنند خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "بیلد" آلمان در گزارشی نوشت: در 20 ژانویه، "جو بایدن" نماینده حزب دموکرات در انتخابات جنجالی آمریکا احتمالا به عنوان رئیس جمهور جدید سوگند یاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصمیم دارد قدرتمندترین رژیم تحریم علیه پروژه گازی "نورد استریم 2" را در دستور کار قرار دهد.

به این ترتیب طرفداران این پروژه گازی خیلی زود با روی کار آمدن بایدن ابراز خوشحالی کرده‌اند.

بعد از شکست "دونالد ترامپ"، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از سیاستمداران آلمانی به تغییر رویکرد ایالات متحده و بهبود مناسبات دو سوی آتلانتیک با روی کار آمدن بایدن دل بسته‌اند. اما این سرخوشی درباره پایان دوران ترامپ می تواند به بیداری بدی برای آن ها منجر شود.

این نشریه آلمانی در ادامه این گزارش نوشت: جو بایدن، در بزرگترین موضوع مورد مناقشه بین آلمان و آمریکا یعنی پروژه انتقال گاز نورد استریم 2 تصمیم دارد در ماه های آینده افسار این پروژه را کشیده و در نهایت آن را به شکست بکشاند. این پروژه حدود 3 میلیارد یورو سرمایه گذاری شرکت های آلمانی و حمایت نامحدود دولت فدرال آلمان را دارد.

جمهوریخواهان و دموکرات ها در سنای آمریکا درباره سخت ترین تحریم های تا کنون علیه حامیان فعال این پروژه گازی توافق کرده‌اند. این تحریم ها بخشی از قانون موسوم به دفاع ملی (NDAA) است که در ماه دسامبر تصویب می شود و در ماه ژانویه توسط جو بایدن اجرایی می شود.

این قانون تحریم هایی را علیه هر شرکت بیمه گر برای شرکت های فعال در این پروژه گازی و همچنین مجازات هایی را علیه شرکت های صدور گواهینامه فنی برای ساخت و سازهای بعدی در این پروژه گازی مد نظر قرار می دهد.

این خبر اولین بار در 11 نوامبر توسط بلومبرگ گزارش شد و نشریه بیلد هم حالا این اطلاعات را تایید کرده است. در هر صورت تحریم ها علیه نهادها و مقامات آلمانی مرتبط با این پروژه گازی روی میز آمریکا قرار دارد.

به گزارش نشریه بیلد آلمان، با این حال کارشناسان گازی در اروپا انتظار دارند که تحریم های جدید ایالات متحده نه تنها ساخت این پروژه گازی را به تعویق بیاندازد بلکه آن را برای همیشه تحت ریاست جمهوری بایدن به شکست بکشاند؛ این در حالی است که حدود 95 درصد این پروژه تا به حال تکمیل شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

چند هفته پیش تیم جو بایدن، اعلام کردند که برای تقویت استقلال انرژی اروپا پروژه نورد استریم 2 را به عنوان یک معامله اساسا بد رد خواهند کرد.

بنیامین اشمیت، محقق مرکز هاروارد و مشاور امنیت انرژی اروپا در وزارت امور خارجه آمریکا در دولت اوباما در این باره گفته است: مدتهاست که طرفداران پروژه گازی نورد استریم 2 تلاش کرده اند مخالفت آمریکا با پروژه گازی نورد استریم 2 را به عنوان اقدامی مربوط به دوران ترامپ توصیف کنند. اما این یک تاکتیک خاص بود چرا که ترامپ در بسیاری کشورهای اروپایی از دلایل خوبی محبوب نبود.

اشمیت همچنین در گفتگو با نشریه بیلد آلمان تصریح کرد: در حقیقت مقامومت در برابر این پروژه گازی در دولت های دموکراتیک و جمهوریخواه آمریکا یکسان است.

آمریکا شرکت‌های فعال در پروژه نورد استریم 2 را تهدید به تحریم کرد

"آندرس فوگ راسموسن"، دبیر کل سابق ناتو هم این تصور آلمان که مقاومت علیه پروژه نورد استریم 2 تنها مسئله ای مربوط به دوران ترامپ است را رد می کند. وی این مسئله را یکی از موضوعات مورد توافق دموکرات ها و جمهوریخواهان دانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان گفت: بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا مدتهاست معتقد است که این پروژه گازی مغایر با امنیت و شایستگی مقاومت تمام ائتلاف نظامی ناتو است. وی این پروژه گازی را همچنان عاملی برای خدشه دار کردن مناسبات دو سوی آتلانتیک دانست.

خط لوله گاز نورد استریم 2 به طول 1222 کیلومتر، گاز از روسیه به آلمان و سپس به سایر کشور‌های اروپایی انتقال می‌دهد. آمریکا بار‌ها آلمان را تهدید کرده است که دست از همکاری خود در این زمینه با روسیه بردارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا جوزف بایدن اخبار آمریکا اتحادیه اروپا جوزف بایدن اخبار آمریکا پروژه گازی نورد استریم پروژه گازی نورد استریم 2 نشریه بیلد تحریم ها جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گاز متان در سیاره سرخ

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا گازی را در مریخ شناسایی کرده که توسط موجودات زنده روی زمین تولید می‌شود و با این کشف، دانشمندان درباره ذخایر پنهانی سیاره گیج شده‌اند.

مریخ نورد کنجکاوی ناسا بار‌ها متان را در مریخ، به ویژه در نزدیکی محل فرود آن در داخل دهانه گیل با عرض ۹۶ مایل (۱۵۴ کیلومتر) شناسایی کرده است.

بنابر داده‌های به دست آمده، متان در مریخ رفتار نامنظمی دارد. فقط در شب یافت می‌شود و به صورت فصلی در نوسان است و به طور غیرمنتظره‌ای به سطوح ۴۰ برابر بیشتر از حد معمول افزایش می‌یابد. 

نکته قابل توجه دیگر این است که متان به مقدار قابل توجهی در جو مریخ وجود ندارد و در سایر مناطق سیاره سرخ در نزدیکی سطح نیز رصد نشده است.

گروهی از محققان ناسا به رهبری الکساندر پاولوف، دانشمند حوزه سیاره‌شناسی می‌گویند، احتمالا متان زیر نمک جامد قرار دارد و تنها زمانی از آن خارج شود که دما در مریخ افزایش یابد، بدین شکل که دمای زیاد در طول روز پوسته را تضعیف می‌کند و به آزادسازی این گاز منجر می‌شود، امکان دیگری که در نظر گرفته می‌شود این است که وزن سنگین مریخ‌نورد کنجکاوی هنگام حرکت آن بر روی سطح پوسته را می‌شکند و به متان اجازه انتشار می‌دهد.

تا کنون تشخیص متان در جوی مریخ موضوع حیاتی برای دانشمندان و محققان بوده است، چراکه وجود این گاز ممکن است نشان‌دهنده وجود فعالیت موجودات زنده بر روی سیاره باشد، اما به نظر می‌رسد که این نوع از گاز که توسط کنجکاوی شناسایی شده نشان فعالیت موجودات زنده نیست و احتمالاً از فعالیت‌هایی نظیر تجزیه آلی مواد زیرسطحی برمی‌آید. به عبارت دیگر، ممکن است  مریخ‌نورد کنجکاوی در حقیقت برخورد متان را از زیرسطح مریخ شناسایی کرده باشد.

این یافته‌های جدید می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا بهتر درک کنند که متان در مریخ از کجا می‌آید و چگونه تولید می‌شود؛ این موضوع می‌تواند به بررسی ماهواره‌ها و نهاد‌های دیگر برای تحقیقات آینده درباره این سیاره بیانجامد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ