Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بر اساس آمارها روزانه در سراسر دنیا هزاران نفر بر اثر تصادفات و صدمات ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند اهمیت این امر جایی نمود پیدا می‌کند که 15 نوامبر به عنوان روز گرامیداشت جانباختگان حوادث جاده‌ای نام گذاشته شده تا شاید با سوق دادن توجه شهروندان به آمار این حوادث دلخراش، کاهش سانحه‌های جاده‌ای را منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
خراسان جنوبی هم به واسطه طولانی بودن مسیرها، کمبود استراحت گاه های بین راهی و کویری بودن جاده ها، سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند و بسیاری را هم مصدوم می‌کند. 
بنا به گفته مسئولان تنها در سال جاری 458 مورد حادثه در جاده‌های استان به وقوع پیوسته و متوفیان زیادی هم بر جای گذاشته است. 
انتظار می‌رود مسئولان برنامه ریزی‌هایی کارشناسی برای بهسازی مسیرهای مواصلاتی ارائه دهند تا در کنار توجه رانندگان به نکات راهنمایی و رانندگی، شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث جاده‌ای باشیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به بهانه روز جهانی جانباختگان حوادث جاده‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث جاده‌ای سال جاری بیان کرد: طی این مدت نیروهای هلال احمر به 458 مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.
محمدرضا رضایی افزود: 273 مورد از این حوادث واژگونی، 40 مورد انحراف و برخورد با مانع، 130 مورد تصادف رخ به رخ و 15 مورد نقص فنی و حریق بوده است.
وی با بیان اینکه این حوادث 938 مصدوم داشته است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 112 مورد عملیات رهاسازی در حوادث جاده‌ای استان انجام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از کاهش 39 درصدی ماموریت‌های حوادث جاده‌ای در سال جاری خبر داد و گفت: علیرغم کاهش حجم ماموریت‌ها، کاهش چندانی در تعداد متوفیان نداشته‌ایم.
رضایی بیان کرد: متاسفانه سالانه خانواده‌های زیادی در حوادث جاده‌ای استان عزادار می‌شوند که جلوگیری از این امر نیازمند توجه هر چه بیشتر رانندگان به توصیه‌های پلیس و متولیان است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی محمدرضا رضایی مأموریت های حوادث جاده ای حوادث جاده ای خراسان جنوبی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام