Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کاظم پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ، درباره جزییات کارت‌های بازرگانی که به اصطلاح به آن کارت یک بار مصرف گفته می‎شود، اظهار کرد: کارت یک بار مصرف بازرگانی نداریم؛ این کارت‌ها نامش کارت بازرگانی است که در گذشته به راحتی برای افراد در اتاق بازرگانی استان‌ها صادر می‌کردند؛ در واقع این نوع کارت‌ها برای افراد بی بضاعت در نظر گرفته شده که این افراد می‌توانند با پرداخت مبلغی اندک کارت بازرگانی به نام خود دریافت کنند و با آن کارت اقدام به تجارت خارجی یا اقدام به واردات و صادرات کالا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع واردات در گذشته مرسوم بود و این کارت هم برای واردات بیشتر مورد استفاده صاحبان آن قرار می‌گرفت.

پالیزدار بیان کرد: در حال حاضر در پی ساماندهی وضعیت کارت‌های بازرگانی در سامانه جامع تجارت هستیم، اما اتاق بازرگانی نیاز به یک سری دسترسی‌ دارد که این دسترسی‌ها باید در بحث اعتبار سنجی و رتبه سنجی در اختیار افراد قرار بگیرد، یعنی کسانی که برای دریافت کارت بازرگانی اقدام می‌کنند باید استعلام‌ شوند تا عملا کارت بازرگانی در اختیار بازرگانان واقعی قرار بگیرد.

وی درباره ساماندهی کارت بازرگانی گفت: اکنون در بحث تبادل و میزان دسترسی اطلاعات باید هماهنگی‌های بیشتری انجام شود؛ همچنین ما باید به بخش خصوصی که اتاق بازرگانی است، اختیار عمل بیشتری دهیم که آن‌ها غربالگری را با دقت نظر بیشتری انجام بدهند.

پالیزدار در پایان در مورد سامانه جامع تجارت گفت: سامانه تجارت به‌عنوان چتر سامانه‌ای است؛ یعنی مجموعه‌ای از سامانه‌هاست که دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر در ارتباط هستند؛ طبق تکلیفی که رئیس جمهور برای ما مشخص کرده، تا نهم آذر ماه امسال بخش عمده‌ای از این سامانه‌ها در حوزه‌های مختلف مانند قاچاق کالا راه‌اندازی می‌شود.

پربیننده ترین گل‌فروشی‌ها پرپر شدند فعالیت کدام شغل‌ها از فردا ممنوع است؟ کاهش ۲۵هزار تومانی قیمت گوشت قرمز ماسک‌های چینی ۶۰۰تومانی گوشت هم ارزان شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز مفاسد اقتصادی واردات قاچاق کالا کارت بازرگانی کاظم پالیزدار سهام عدالت کارت بازرگانی کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است.

گفتنی است، تا پیش از این واردکننده تا ۳۰ روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت به تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

کد خبر 6093439

دیگر خبرها

  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان