Web Analytics Made Easy - Statcounter

رود خروشان ارس با گذر از کوه های آناتولی ترکیه ، در مسیر خود مرز مشترک ایران را با ارمنستان ، نخجوان و جمهوری آذربایجان تشکیل می دهد و مبنای نامگذاری دومین منطقه آزاد تجاری- صنعتی کشورمان در استان آذربایجان شرقی است که با حمایت دولت و مشارکت بانک کشاورزی به قطب تولید محصولات گلخانه ای کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ،  منطقه ازاد تجاری ارس جایگاه بزرگ ترین پروژه کشت گلخانه ای شیشه ای خاورمیانه به مساحت 88 هکتار به روش هیدروپونیک است که از مجموع 11000 میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی وریالی انجام شده، 5700 میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات بانک کشاورزی و از محل اعتبارات بند الف ماده ۱۸ تامین اعتبار شده است.

عواملی چون آب فراوان رودخانه ارس، اقلیم مناسب این منطقه، نزدیکی به تولیدکنندگان حاشیه ارس و دشت‌های مجاور، نزدیکی به بازارهای مصرف در کشورهای اروپائی و منطقه قفقاز و وسعت اراضی، در کنار برنامه ها و سیاست های اقتصادی دولت در بخش کشاورزی، موجب شده تا منطقه ازاد تجاری ارس درزمینه کشاورزی به ویژه کشت های گلخانه ای پیشرفت زیادی داشته باشد و این میان، حمایت و پشتیبانی بانک کشاورزی در تبدیل این منطقه به قطب تولید محصولات گلخانه ای کشور بسیار اثرگذار بوده است.

مجتمع های عظیم گلخانه ای ارس تارلا امین و امیر، که با مشارکت و حمایت 5700 میلیارد ریالی بانک کشاورزی احداث شده اند، بزرگترین طرح گلخانه شیشه ای مدرن هیدروپونیک در منطقه خاورمیانه است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات دارد . ظرفیت تولید این گلخانه 43000 تن است و اکثر محصولات این گلخانه صادراتی است . این مجتمع برای 1000 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

شایان ذکر است شهریور ماه 1399 در آیین بهره برداری از طرح های ملی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی وویژه اقتصادی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ،استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان در جلفا برگزار شد، از همکاری موثر بانک کشاورزی در بهره برداری از مجتمع گلخانه‌ای ۸۰ هکتاری در منطقه آزاد ارس قدردانی ویژه صورت گرفت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک کشاورزی بانک کشاورزی گلخانه پول نیوز منطقه آزاد تسهیلات بانک کشاورزی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان