Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزبه مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: از زمان آغاز بیماری کرونا تا به امروز، بیش از ۲۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل پلاسمادرمانی شدند که این آمار بسیار قابل توجهی در سطح کشور است.

وی افزود: پلاسمادرمانی به ۲ شکل انجام می‌شود؛ طریقه اول در زمانی که بیماران در بخش‌های کرونایی بستری هستند پلاسما اخذ شده و درمان بیماران آغاز می‌شود و طریقه دوم هنگامی که بیمار پس از گذشت چندین روز از بهبودی و ترخیص از بیمارستان به پایگاه اهدای خون مراجعه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: متاسفانه درصد اهدای پلاسما پایین است که از عموم بیماران بهبود یافته تقاضا داریم پس از طی دو هفته از بهبودی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند که با این اقدام خود به شکل قطعی جان چند هموطن را نجات خواهند داد.

۱۹ فوتی در یک ۲۴ ساعت نداشته‌ایم

مقدم تصریح کرد: روز گذشته خبری مبنی بر این‌که ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل فوت کردند، منتشر شد که این آمار برای ۲۴ ساعت قبل از آن نبود، بلکه در سه روز اخیر در زمینه ظرفیت‌ و دستگاه‌های آزمایشگاهی استان مشکلاتی پیش‌بینی شده وجود داشت که منجر شد تعدادی از تست‌های اخذ شده در ۷۲ ساعت قبل از آن، بعدا آزمایش شده و نتایج آن دیروز اعلام گردید.

وی بیان داشت: در حال حاضر کشورمان و استان اردبیل، پیک سوم کرونا را تجربه می‌کند و ۷۰ درصد مراجعین به بیمارستان‌ها بستری می‌شوند که در پیک دوم این آمار بین ۲۰ الی ۳۰ درصد بود.

علایم پیک سوم کرونا اکثرا تنفسی است

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: علت افزایش تعداد بستری مراجعین به اورژانس‌ بیمارستان‌های استان اردبیل در پیک سوم نسبت به پیک دوم می‌تواند مراجعه دیرهنگام افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها با تشخیص خود و یا پزشکان عمومی باشد و یک نظریه دیگری وجود دارد که احتمالا ویروس جهش یافته است که البته این مورد در استان اردبیل به اثبات قطعی نرسیده است.

مقدم اظهار کرد: در زمان پیک اول کرونا در استان اردبیل، افراد با علایمی همچون تب، بدن‌درد، سرفه و... به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند و در زمان پیک دوم این علائم به مراتب کمتر شد و در پیک سوم فعلی کرونا در استان، بیماران اکثرا فقط با علایم تنگی نفس به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

برگزاری مراسم و دورهمی خانوادگی؛ عامل اصلی شیوع کرونا

وی افزود: حدود ۴۰ درصد ابتلا به کرونا در استان اردبیل خانوادگی است و اکثرا مبتلایان هم عنوان می‌کنند که برای مدت نسبتا طولانی یا حتی کوتاه در مجالس عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی حضور داشتیم و بعد از چند روز علایم کرونا را شاهد بودیم.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: میانگین سن بیماران فوتی مبتلا به کرونا در استان اردبیل بین ۶۰ الی ۷۰ است و بانوان استان بیشترین تعداد مبتلایان و آقایان هم بیشترین تعدادی فوتی‌ها را به خود اختصاص دادند.

مقدم بیان کرد: در حال حاضر جهت انجام هرچه بهتر اقدامات درمانی در رابطه با کرونا در شهرستان اردبیل، بیمارستان‌های فاطمی، امام خمینی(ره)، امام رضا(ع)، سبلان و بوعلی فعال هستند.

مثبت شدن ۴۵ درصد تست‌های تصادفی سطح شهر

وی تصریح کرد: اکسیژن یکی از نیاز‌های اصلی درمانی بیماران کرونایی است که از این جهت در سطح استان هیچ‌گونه مشکل و کمبودی نداریم و یک تانکر اکسیژن در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل فعال بوده و تا پایان هفته جاری یک دستگاه تانکر اکسیژن دیگر هم فعال خواهد شد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کلیه شیوه‌های درمانی و دارویی برای بیماران کرونایی که در سطح کشور و کلانشهرها مورد استفاده قرار دارد، در استان اردبیل هم برای درمان بیماران کرونایی به کار گرفته می‌شود.

مقدم اظهار داشت: در دو هفته گذشته از ۲۰۰ رهگذر چندین منطقه شهرستان اردبیل به شکل تصادفی تست PCR اخذ شد که در مرحله اول ۳۰ درصد و در مرحله دوم بیش از ۴۵ درصد تست‌ها مثبت بوده است که این آمارها با وضعیت موجود بیمارستانی تطابق دارد.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا پلاسمادرمانی پیک سوم کرونا کرونا در استان اردبیل بیماران کرونایی بیمارستان ها مبتلا به کرونا مدیر نظارت پیک سوم تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد. 

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است