Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تعطیلی‌های گسترده و مکرر بار اقتصادی سنگینی را بر جامعه وارد می‌کند، از دستور رئیس جمهور به وزیر رفاه و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تدوین طرح جبران خسارت افرادی که به دلیل تعطیلی‌ها و محدویت های کرونایی بیکار شده یا درآمد خود را از دست داده‌اند خبر داد.

قدس آنلان: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با اشاره به تشدید همه‌گیری بیماری کرونا و خشن‌تر شدن این ویروس در جهان اظهار داشت، ما ناگزیر از اعمال محودیت ها و تعطیلی های گسترده برای افزایش فاصله گذاری اجتماعی هستیم، اگر چه این موضوع بار اقتصادی سنگینی را بر جامعه وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت با بیان اینکه غربالگری باید افزایش یابد و ما پوشش‌های بیمه ای را برای بیماران کرونایی افزایش داده‌ایم خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر نهادینه شدن رعایت پروتکل ها در جامعه است که از همه آحاد ملت تقاضا داریم این مقررات را رعایت کنند.

وی افزود: پیش از این گفته بودیم در دوگانه معیشت و سلامت تصمیم گیری دشوار است به ویژه در شرایط تحریمی ولی در نهایت در هر برنامه و تصمیم نهایی ارجحیت با سلامت است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور تصریح کرد: در دو ماه گذشته طرح های مختلفی مطرح شد و نهایتا طرح نهایی وزارت بهداشت برای اعمال محدودیت ها و تعطیلی گسترده به ستاد ملی ارائه شد و کمیته امنیتی و انتظامی و اجرایی هم نظر خودشان را اعلام و تمهدیدات انتظامی و امنیتی آن در ستاد تصویب شد.

وی با بیان اینکه هیچ تاخیری در تصویب و برسی پیشنهاد های کمیته های کارشناسی در ستاد ملی صورت نگرفته است، اضافه کرد: پیشنهاد وزارت بهداشت هم در همان جلسه ای که مطرح شد تصویب گردید.

ربیعی گفت: رئیس جمهور معتقد بودند تعطیلی از سه شنبه اجرایی شود و از همان جلسه از دستگاه های مختلف مثل وزارت کشور و نیروی انتظامی و صدا و سیما معتقد بودند  اجرای طرح تمهدیداتی نیاز دارد لذا به شنبه موکول شد.

وی با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری درمورد محدویت‌ها  معیارها و تصمیم هایی تدوین شد که تا پایان بحران کرونا مبنای تصمیم گیری خواهد بود، اظهار داشت: در جلسه یکشنبه دولت هم بر این مبنا تصمیماتی برای حمایت از مردم اتخاذ شد، از جمله اینکه دولت مصوب کرد تولید کیت های تولید داخل و انجام تست های روزانه به ۱۰۰ هزار مورد برسد که البته فشار زیادی به کادر درمان خواهد آورد.

سخنگوی دولت افزود: همچنین مصوب شد بیماران کرونایی در صورت نداشتن بیمه بر روی تخت بیمه شوند و صرفا ۱۰ درصد هزینه از آنها دریافت می شود و بنا بر مصوبه دولت افرادی که حتی توان پرداخت این ۱۰ درصد را هم ندارند با مراجعه به مراکز حمایتی و با تایید این مراکز همین فرانشیز را هم نخواهند پرداخت.

ربیعی با اشاره به اینکه داروهای فاویپیراویر و رمدسویر هم که تقاضای زیادی دارند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، گفت: مراکز سرپایی هم دو برابر شد و تست کرونا و دارو در این مرکاز رایگان خواهد بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور همچنین به قرار گرفتن ۱۵۰ شهر در شرایط قرمز و اجرای طرح تعطیلی گسترده در آنها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این تعطیلی بدین معناست که تعدادی بیکار و حتمالا با مشکلات اقتصادی روبرو می‌شوند به همین دلیل رئیس جمهور وزیر رفاه و سازمان برنامه و کارشناسان را موظف کردند که یک طرح حمایتی تهیه شود که تا پایان سال بتوانیم زیان افرادی که از تعطیلی و محدودیت های کرونای بیکار و یا دچار خسارت شده‌اند را جبران کنیم.

وی افزود:  وزارت رفاه موظف شد گروه هدف را مشخص کند و سازمان برنامه و بودجه منابع آن را  همه این تسهیلات برای بیشتر کردن فاصله اجتماعی و از بین بردن تجمعات است اما اگر مردم همراهی نکنند تعطیلی های مکرر هم تاثیری نخواهد داشت.

پاسخ ایران به هر تعرضی کوبنده خواهد بود

سخنگوی دولت در واکنش به گزارش برخی رسانه های غربی در مرود بررسی طرح حمله به مراکز هسته‌ای ایران در روزهای اخیر توسط ترامپ و واکنش ایران به این موضوع هم با اشاره به اینکه منشاء این خبرها مشخص نیست، گفت: ما هر گاه به تعادل اقتصادی نزدیک می‌شویم فورا یک سری عملیات روانی بعه راه می‌افتد که صهیونیست‌ها در راس آن هستند.

وی تصریح کرد: در راس ناراضیان از نتیجه انتخابتا آمریکا و تغییرات در حال رخ دادن رژیم صهیونیستی و سپس مخالفان کلاسیک جمهوری اسلامی هستند که ۴۰ سال است برای سقوط آن تلاش می‌کنند و به چنین اخبار و شایعاتی دامن می‌زنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دستگاه های دیگر مثل وزارت امور خارجه باید در این باره واکنش نشان دهند گفت: نظر شخص من اینست که  چنین اتفاقی محتمل و ممکن نیست که آمریکایی ها بخواهند امنیت منطقه و جهان را به خطر بیندازند زیرا پاسخ ایران به هر تعرضی کوبنده و شدید خواهد بود

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت محدودیت های کرونایی تعطیلی دوهفته ای خسارت کرونا به اقتصاد کشور اقدام حمایتی بیکاران کرونا تست کرونا حمله به تاسیسات اتمی ایران سخنگوی دولت رئیس جمهور تعطیلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • پاسخ کوبنده دبیرکل جنبش "ابتکار ملی فلسطین" به جانبداری مجری بی‌بی‌سی در دفاع از اسرائیل (فیلم)
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • پاسخ کوبنده نوام چامسکی به نسل کشی صهیونیست‌ها + فیلم